رضا علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان اجرای این عملیات ماموران و ضابطان در تفتیش از حمام منزل مجرمانی که اقدام به حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اشیاء عتیقه در یکی از روستاهای بخش خورگام شهرستان رودبار کرده بودند، چندین شیء مشکوک به عتیقه کشف کردند.
وی ادامه داد : در عملیات دیگری مجرمانی که قصد حفاری به قصد تحصیل اشیاء عتیقه در یکی از روستاهای املش را داشتند، به همت نیروهای پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی این شهرستان دستگیر شدند.
علیزاده اضافه کرد: متهمان در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی اعتراف کردند و برای تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی های بعدی به مرجع قضایی املش ارجاع شدند.
علیزاده همچنین افزود: مجرمانی که قصد حفاری به قصد تحصیل اشیاء عتیقه در یکی از روستاهای سیاهکل را داشتند نیز به همت نیروهای پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی این شهرستان دستگیر شدند.
وی ادامه داد: سه متهم در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی اعتراف کرده و برای تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی های بعدی به مرجع قضایی شهرستان سیاهکل ارجاع شدند.
علیزاده با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پایه های گردشگری را بعنوان صنعتی جوان مستحکم کرده، بر لزوم مشارکت برای حفظ میراث فرهنگی ارزشمند تاکید و اضافه کرد: حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی موجب توسعه گردشگری و حفظ هویت می شود.
گیلان دارای یک هزار و 65 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
خبرنگار: ضامن **انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.