به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری غروب یکشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان گیلان در رشت، حمایت از بخش خصوصی را از جمله وظایف دولت برشمرد و افزود : البته از بخش خصوصی انتظار داریم راهکارهای موثر در کاهش مشکلات عرصه تولید و صادرات را ارائه کند.
وی مشکلات موجود در بخش تولید و صادرات را ترکیبی از عملکرد دولت و بخش خصوصی دانست و ادامه داد: این مشکلات تنها مختص یکی از این بخش ها نیست و باید در کنار هم برای حل این مشکلات راهکار دهیم .
استاندار گیلان مجموعه ناکار آمدی بخش خصوصی و دولتی را باعث حاشیه سود کم و تراز نزدیک به منفی در واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: زمانی که نارسایی ها زیاد شود، آن را در عدم پرداخت مالیات و هزینه برق و گاز و غیره واحدهای تولیدی جستجو می کنیم در حالی که این، راه حل اساسی نیست .
وی بخشی از مشکلات عرصه تولید را مربوط به بخش دولتی و بخشی دیگر را متوجه بخش خصوصی دانست و گفت: درست است که در فرآیندهای اداری با بروکراسی و در آموزش نیروی انسانی و ده ها مسئله دیگر که مربوط به بخش دولتی می باشد و افزایش هزینه تولید را در بر داشته، با مشکل مواجه هستید اما آیا مدیریت بخش خصوصی و فناوری مورد استفاده بی نقص است ؟ آیا هزینه تمام شده کالا و بهره وری تولید با تمام کشورها یکسان است ؟
وی بیان و تحلیل خوب مشکلات و عدم ارائه پیشنهاد و راهکار جهت حل آن مشکل را وجه مشترک بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود: به خوبی نقد و گلایه می کنیم و البته این نیز خوب است اما راه حل های آن را بیان نکرده و پیگیر نیستیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه تمام تلاش ما آن است تا در تصمیم گیری ها از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر بهره گیریم، خطاب به فعالان عرصه تولید و تجارت اظهار داشت : کارتان بسیار مهم است .
سالاری از برگزاری کمیته های تخصصی در هفته آتی برای رسیدگی به مشکلات بخش های مختلف استان خبر داد و افزود: در این کمیته ها از بخش های خصوصی دعوت بعمل خواهد آمد تا به صورت کارشناسی مسائل را منطبق با ساختار اداری کشور پیشنهاد و درجلسات بعدی پیگیری شود.
در پایان این همایش، از 18 صادر کننده برتر استان گیلان تجلیل شد.
دو هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
خبرنگار: سلیمانی ** انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.