به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه ناحیه آستارا شامگاه پنجشنبه در این آئین در مسجد رسول اکرم (ص) روستای سنی نشین عنبران این شهرستان گفت: استکبار جهانی از نام اسلام می هراسد و مسلمان با اتحاد و همدلی، پایه های ظلم و تباهی را به لرزه در آورده اند.
سرهنگ جهانبخش آرمان با اشاره به اینکه حمایت از حقوق مسلمانان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا زیر بار ذلت و خواری نرفته و استکبار جهانی و برخی از کشورهای منطقه در مقابل فرهنگ شهادت، شکست های سختی متحمل شده اند.
وی با بیان اینکه تفکر بسیجی مهم ترین عامل پیروزی بر داعش بود، اضافه کرد: شهدای مدافع حرم جان خود را برای حفاظت از ناموس اهل سنت و تشیع در عراق و سوریه نثار کردند.
وی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی اهل تشیع و تسنن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، افزود: این وحدت در ایران اسلامی و به تبع آن در شهرستان آستارا، نشانگر بینش قرآنی مردم است.
آرمان ادامه داد: مسلمانان با قومیت ها و مذاهب مختلف باید متحد باشند تا در برابر دشمنان خود به پیروزی کامل برسند.
حجت الاسلام جابر عباداللهیان امام جمعه اهل سنت روستای عنبران آستارا نیز گفت: عزت جهان اسلام به برکت خون شهیدان تامین شده و مسلمانان باید با وحدت در مقابل توطئه های دشمن بایستند.
وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس، جوانان این مرز و بوم از هر مذهب و قومیتی برای دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی وارد میدان شدند و وظیفه ما حفظ دستاوردهای آنهاست.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهدای اسلام از دیگر بخش های این آئین بود.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 17 درصد جمعیت این شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهد.
آستارا 166 شهید را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.