مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: امسال نیز بیشتر هدفگذاری براین است صنایعی که به پیشرفت فیزیکی 60 درصد و یا بیشتر رسیده‌اند سریعتر به بهره برداری برسند تا نقش به سزایی در اشتغال استان داشته باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی در خصوص اقدامات و برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت : درسال جدید سیاست دولت بر این است بتواند طرح‌هایی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را به سرانجام برساند و مورد حمایت قرار دهد.

 وی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته بیشتر حمایت‌ها مربوط به صنایعی بوده که در حال بهره‌برداری بوده اند . با حمایت هایی که انجام شد برای برگرداندن آنها به چرخه تولید و یا بهبود امور آنها و افزایش تولیدشان  زحماتی کشیده شد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص بازگشایی سایت بهین‌یاب گفت: سایت بهین یاب نیزکه بازگشایی شد تمام واحدهایی که این شرایط را داشته اند چه در داخل شهرک صنعتی یا خارج از آن را شناسایی کرده و نام‌شان در سایت ثبت شده و الان در شرایط پرداخت تسهیلات است تا با تسهیلاتی که به واحدهای صنعتی تزریق می شود زودتر به بهره برداری برسند.

وی در ادامه بیان داشت : امسال نیز بیشتر هدف گذاری براین است  صنایعی که به پیشرفت فیزیکی  60 درصد و یا بیشتر رسیده اند، سریعتر به بهره برداری برسند تا نقش به سزایی در اشتغال استان داشته باشند .  

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های‌صنعتی استان گیلان در خصوص ویژگی‌ها، اهمیت توسعه و حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی گفت : شهرک‌های صنعتی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که توجه به آنها می‌تواند سیاستگذاران را به ساماندهی مناسب این شهرک‌ها هدایت کند: مثلاً اینکه این شهرک‌ها در منطقه جغرافیایی خارج از محیط‌های مسکونی تمرکز دارند و در نتیجه عوارض زیست‌محیطی و غیره‌ای ندارند. همچنین ارتباط درون‌بنگاهی و درون‌صنعتی میان بنگاه‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و امکان ایجاد سازمان‌های غیر‌تجاری در کنار بنگاه‌های تجاری درون شهرک‌های صنعتی نیز هست.

شهیدی در ادامه افزود : علاوه بر این همکاری میان بنگاه‌ها و انجام اقدامات مشترک و جمعی در شهرک‌ها، وجود رقابت میان شرکت‌ها در سطح صنعت و افزایش توان رقابتی تولیدات درون شهرک‌ها، ایجاد دسته‌های صنعتی خاص و امکان افزایش زنجیره ارزش در واحدهای موجود در یک شهرک، وجود تهدیدها و فرصت‌های مشترک و جمعی در شهرک‌های صنعتی، پیدایش خدمات فنی، مدیریتی و مالی، IT و... در نتیجه ایجاد مشاغل غیر‌مستقیم در شهرک‌ها، ارائه خدمات دولتی و گروهی همزمان به یک شهرک خاص، کارایی جمعی و بهره‌برداری از صرفه‌های اقتصادی بیرونی از جمله دیگر ویژگی‌های شهرک‌های صنعتی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.