به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا حسین جهانگیری در آئین معارفه سرپرست کمیته امداد امام (ره) آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: بسیاری از طرح‌های اقتصادی با حداقل امکانات و اعتبارات، قابل اجراست و می‌توان برای اجرای آنها از امکانات و مهارت‌های مددجویان برای توانمندی آنان استفاده کرد.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: موفقیت کمیته امداد امام (ره) در توانمندسازی و کاهش مددجویان است و باید میزان وابستگی مددجویان به کمک‌ها کاهش یابد و توفیق در این امر، نشانه توانمندی جامعه هدف خواهد بود.
یونس رنجکش ادامه داد: مددجویان باید در قبال دریافت تسهیلات و مشاوره های لازم، برای ورود به بازار کسب و کار راهنمایی شوند و از طرح ها و برنامه های کمیته امداد جهت توانمندسازی مددجویان این شهرستان حمایت می کنیم.
وی از کمیته امداد امام (ره) آستارا خواست برای خدمات رسانی به مددجویان و توانمندسازی آنان، برنامه ریزی جامع داشته باشد.
در ادامه این جلسه بهرام تسلی نیا به عنوان سرپرست کمیته امداد امام (ره) آستارا معرفی و از زحمات رحمت الله رجبی مدیر قبلی این نهاد قدردانی شد.
چهار هزار و 700 نفر در قالب 2 هزار و 601 خانوار در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

** اطلاع رسانی قوانین مالیاتی به بازاریان آستارا ضروری است
فرماندار آستارا گفت: اطلاع رسانی قوانین مالیاتی به بازاریان آستارا برای رفع مشکلات مالیاتی آنها ضروری است و اجرای درست قوانین در بهبود کسب و کار نیز موثر خواهد بود.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکس در نشست با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان در فرمانداری این شهرستان افزود: متاسفانه برخی از فعالان اقتصادی، کسبه و صنوف از قوانین مالیاتی آگاهی ندارند و این امر باعث انباشته شدن مالیات آنها شده است.
وی اضافه کرد: اقتصاد آستارا بیشتر متکی بر بازار است و متاسفانه چشم انداز روشنی در سال های گذشته برای آن ترسیم نشده و چرخه اقتصادی آن دچار مشکل است.
وی یادآور شد: اگر بدون در نظر گرفتن چالش‌های بازار، شرایط فعلی مالیات به آن اضافه شود، کسبه خرد با مشکل جدی مواجه خواهند شد.
رنجکش ادامه داد: پرداخت مالیات وظیفه قانونی است اما برای کمک به تجار و بازاریان آستارا، اداره امور مالیاتی باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشد.
جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان نیز در این دیدار اظهار کرد: سقف مالیات در آستارا نسبت به شهرستان‌های دیگر استان چندان بالا نیست و از بازاریان این شهرستان انتظار داریم نسبت به ارائه بموقع اظهارنامه های مالیاتی و پرداخت مالیات اقدام کنند.
وی بر همکاری اداره امور مالیاتی آستارا در اخذ مالیات بازاریان تاکید کرد و افزود: مالیات حق دولت است و مودیان باید تکالیف و حقوق خود را رعایت کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و پنج هزار واحد تجاری در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگاران: عیسی پاشاپور - یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.