به گزارش خبرنگار ایرنا منوچهر لطفی روز سه شنبه در نشست تخصصی موزه و مجموعه داری گیلان در رشت با بیان اینکه مجموعه دارانی در کشور فعال هستند که آب و خاک این سرزمین را نگهداری می کنند ، اظهار کرد: پیش بینی می شود 10 هزار مجموعه دار حرفه ای و غیر حرفه ای در کشور وجود داشته باشند .
وی مجموعه داران را حافظان آثار فرهنگی و هنری کشور بدون گرفتن دستمزد تعریف کرد و افزود: پیش تر گمان می رفت تنها 15 رقم مجموعه در کشور جمع آوری می شود اما با بررسی و شناسایی مجموعه داران به این نتیجه دست یافتیم که امروز 400 رقم مجموعه در کشور جمع آوری می شود.
لطفی با اشاره به این موضوع که 120مجموعه دار در کشور ترغیب به ایجاد موزه خصوصی شده اند، گفت: نباید اجازه داد مجموعه داران و موزه داران خصوصی دلسرد شوند.
لطفی اضافه کرد: در همین راستا طرح گردشگری هنری مطرح شده که سالانه 400میلیون گردشگر در جهان دارد، با اجرایی شدن این طرح می توان بخشی از گردشگران شاخه یاد شده را جذب و اقتصاد گردشگری را توسعه بخشید.
نشست علمی - تخصصی موزه و مجموعه داری در گیلان با حضور جمعی از مدیران و مجموعه داران استانی و کشوری با رویکرد حمایت از مجموعه داران بخش خصوصی در محل پژوهشکده گیلانشناسی برگزار شد.
خبرنگار: ضامن**انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.