هادی نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نامگذاری روزهای بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز چهارشنبه بیست و چهارم آبان ‌ماه به عنوان روز گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» اعلام شده است.
وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امروز یکشنبه 21 آبان‌ «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال»، دوشنبه 22 آبان‌ «کتاب و جامعه دانشگاهی»، سه‌شنبه 23 آبان «کتاب، کودک و نوجوان، خانواده» نامگذاری شده است.
نوری ادامه داد : چهارشنبه 24 آبان‌ با عنوان کتاب، کتابخوانی و کتابدار، پنج‌شنبه «کتاب، ناشران، کتاب ‌فروشان و اقتصاد» و آخرین روز این هفته نیز «کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده است.
وی بیان کرد: مهمترین نیاز امروز جامعه حرکت برمبنای برنامه و اتخاذ تصمیمات درست و منحرف نشدن از آن است.
وی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را فرصت مناسبی برای نمایش فعالیت های کتابخانه های عمومی دانست و افزود: در این هفته عصاره عملکرد مجموعه کتابخانه ها در بهترین کیفیت در معرض دید مردم قرار می گیرد.
نوری، یکی از مهمترین اهداف اقدامات متنوع در این هفته را افزایش حضور اقشار مختلف مردم در کتابخانه های عمومی و استفاده از امکانات این مجموعه عنوان کرد.
107 کتابخانه عمومی،مشارکتی و مستقل در گیلان فعال است.
24 آبان ماه روز گرامیداشت کتاب و کتابخوانی و کتابدار است و از بیستم تا بیست و ششم همین ماه هفته کتاب نامگذاری شده است.
خبرنگار: ضامن**انتشار دهنده: بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.