بهزاد کوهستانی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون حدود 2 هزار و 800 هکتار از اراضی گندم کاری شهرستان زیر کشت رفته اند ، ضمن اینکه حدود 1500 هکتار هم زیر کشت جو رفته است.
وی زمان برداشت گندم و جو را از اوایل تیر تا اوایل شهریور هر سال دانست و گفت در سال زراعی 96 -95حدود 6 هزار و 900 تن گندم برداشت شد که ارزش اقتصادی آن 86 هزار و 250 میلیون ریال بود.
وی در مورد برداشت جو در سال زراعی گذشته گفت حدود 3 هزار و 750 تن جو از اراضی جو کاری برداشت شده بود که ارزش اقتصادی آن 35 هزار و 625 میلیون ریال بود.
کوهستانی ، قیمت تضمینی هر کیلو گندم را 1340 تومان دانست و گفت کشاورزان برای فروش گندم خود دو راه دارند یا آن را به بخش خصوصی بفروشند و یا به دولت بفروشند که امسال ما در شهرستان سیاهکل از کشاورزان خرید تضمینی 250 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورز را داشته ایم و آن را به سیلو تحویل داده ایم .
کوهستانی در ادامه گفت: در سال 95 حدود 53 هکتار کلزا یا دانه های روغنی کشت کرده ایم که به علت سرما زدگی و سایر عوامل طبیعی ازبین رفت و برداشتی نداشتیم و به همین علت امسال آن را کشت نکردیم.
وی افزود: سطح زیر کشت گندم در شهرستان سیاهکل 4 هزار و 600 هکتار و سطح زیر کشت جو 2 هزار و 500 هکتار می باشد.
شهرستان سیاهکل دارای دوبخش مرکزی و دیلمان می باشد که به دلیل آب و هوای مناسب برای پرورش گندم و جو این دو نوع محصول فقط در بخش دیلمان و پیرکوه این شهرستان کشت می شوند.
خبرنگار: لیدا حاجی پور **انتشار دهنده: بابایی
7297 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.