سیدامیر فرحسینی روز شنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در دبستان شاهد دخترانه شهیده فرحناز معصومی رشت ، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته حدود 44 درصد دانش آموزان گیلانی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای حضور یافتندکه هدف ما حضور حدود 50 درصدی دانش آموزان در چهارمین دوره این المپیاد است.
وی گفت: با توجه به اینکه بیش از 360 هزار دانش آموز در گیلان حضور دارند ، حدود 180 دانش آموز گیلانی در چهارمین دوره این المپیاد حضور خواهند یافت.
وی افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای یکی از بهترین طرح هایی است که در چند سال اخیر توسط وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی انجام شده است.
وی ادامه داد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از فقر حرکتی به ویژه در مدارس دخترانه جلوگیری می کند و همچنین مشارکت اولیای مدارس ، خانواده ها و همچنین مسئولان را در امر ورزش بیشتر می کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پروش گیلان بیان کرد: همچنین این طرح موجب تقویت زنگ ورزش در مدارس و کشف استعداهای ورزشی و علاقه مندکردن دانش آموزان به ورزش خواهد شد.
وی با تشکر از استانداری گیلان خاطرنشان کرد: نامه ای از سوی معاونت استانداری گیلان به فرمانداری ها ارایه شد تا تمامی فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری های گیلان در برگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با آموزش و پرورش گیلان همکاری داشته باشند.
استان گیلان با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت افزون بر 360 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: حسین مجرد**انتشار دهنده: بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.