سیدمحمد احمدی روز دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان اظهارداشت: 340میلیارد ریال اعتبارات عمرانی برای این شهرستان در سال 96 تنظیم شده است که ضریب افزایش آن 84.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.
وی افزود: تاکنون 85درصد این اعتبارات در برنامه و بودجه استان تصویب و ابلاغ شده است و در مرحله مبادله با ادارات و سازمان های شهرستان برای اجرای طرح ها و پروژه ها قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد:تخصیص اعتبارات در سال جاری به سه گونه نقدی ، در قالب اوراق یکساله و بخشی نیز در قالب اوراق دو ساله اعلام و پرداخت می شود که پرداخت های نقدی برای موارد ضروری صورت می گیرد.
وی یادآورشد:این اعتبارات از محل تملک و دارایی های استان، قانون متوازن ، جزء 48قانون بودجه و سه درصد نفت و گاز تامین شده است که این اعتبارات در تمامی عنوان ها و همچنین اعتبارات ادارات شهرستان افزایش نشان می دهد.
فرماندار شهرستان لاهیجان ، اعتبارات عمرانی سال گذشته شهرستان لاهیجان را 184میلیارد ریال ذکر کرد.
احمدی اظهار داشت: مدیران دستگاهها باید برنامه منسجم و منظم داشته باشند و نسبت به تخصیص و ابلاغ اعتبارات پیگیری داشته باشند .
وی افزود: مدیران استانی مجاز هستند پنج درصد سرجمع اعتبارات متعلق به شهرستان که مصوب شورای برنامه ریزی و توستعه استان را با هماهنگی فرماندار هر شهرستان جابجا کنند .
وی تصریح کرد: مسوولان ادارات موظف هستند اختصاص اعتبارات را از طریق مدیران کل پیگیری نمایند و اگر غیر از این صورت گیرد در حق شهرستان جفا خواهدشد.
امام جمعه شهرستان لاهیجان نیز در این جلسه با توصیه بر رعایت بیت المال اظهارداشت: این اعتبارات امانتی است در دست مدیران که باید آن را درست و کارشناسانه هزینه کنند.
حجت الاسلام مهدی صدیق افزود: مدیران اگر قادر به تامین خواسته های به حق مردم و ارباب رجوع نیستند باید در پاسخگویی با آنان برخورد اسلامی و توام با احترام را رعایت کنند.
شهرستان لاهیجان حدود 168هزار نفر جمعیت دارد و در 40کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.