از مهر ماه سال‌جاری نصب سامانه سپهتن بر روی سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت استان نیز آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از رشت،  به طرح توسعه وسامان دهی ناوگان حمل و نقل روستایی با حمایت صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی طرح توسعه و ساماندهی ناوگان حمل و نقل روستایی با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و صندوق کارآفرینی امید به مرحله اجرا در می آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد:خودروهای آماده واگذاری ، سمند ای .اف.7 بنزینی و سمند ای .اف.7 دوگانه سوز است که 80درصد قیمت این خودروها از طریق وام صندوق کارافرینی امید و طبق پیش فاکتور ارائه شده از سوی متقاضی با کارمزد 4 درصد و 20 درصد مابقی توسط خود متقاضی تامین خواهد شد.

محمدرضا نازک کار با تاکید بر اینکه ضمانت وام مذکور به صورت ترهین خودرو و یک فقره چک به مبلغ 120 درصد تسهیلات اعطایی است بیان داشت:همچنین تعداد 30 دستگاه خودروی سواری عمومی ویژه حمل و نقل روستایی در مسیرهای روستایی استان فعال می باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی 6 ماه امسال  4  میلیون و 400 هزار تن کالا از استان گیلان حمل شد افزود:  این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال   گذشته 2.3  درصد رشد را نشان می دهد.

نازک کار اضافه کرد:با مقایسه عملکرد شهرهای مهم استان ، شهرستان رشت با جابجایی بیش از 1 میلیون و 640 هزار تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستانهای بندرانزلی و رودبار رتبه های دوم و سوم رابه دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد:عمده ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور شامل انواع  ، آهن آلات سیمان ، فرآورده های نفتی و گندم بوده که توسط 312 هزار و سفر  دستگاه کامیون جابجا شده است.

نازک کار در رابطه با ماموریت سامانه سپهتن و هدف از توسعه آن در گیلان اظهار داشت:سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای که به اختصار سامانه سپهتن نامگذاری شده بر روی اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل برونشهری استان گیلان نصب شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در ادامه تصریح کرد:سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای دستگاهی است که درون خودرو نصب می شود و از طریق امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی نظیر سرعت؛ مشخصات گواهیانه راننده ؛ ساعت کارکرد و .... را علاوه بر ارسال برای پلیس برای مدیران شرکتهای حمل و نقل مسافر نیز جهت نظارت بهینه از طریق نصب برنامه ی مذکور قابل دسترسی می نماید. 

وی عنوان کرد:سامانه سپهتن این قابلیت را برای شرکتهای حمل و نقل مسافر فراهم می سازد تا نظارت و مدیریت بهتری بر روی ناوگان تحت پوشش خود داشته باشند و با سهولت و از طریق نصب نرم افزار سپهتن  روی گوشی موبایل ، به صورت لحظه‌ای و  بر خط در جریان کلیه اطلاعات سفر قرار گیرند.

نازک کار در رابطه با دیگر مزیت‌های این سامانه اظهار داشت:تصویر برداری از راننده طی ساعت‌های  مختلف بوده که این مانع از وقوع تخلفاتی نظیر نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه می گردد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سامانه سپهتن زمینه ارتقای رسیدگی بهینه بر شکایات را افزایش می‌دهد اذعان داشت:همچنین با استفاده از این سامانه ارتقای سطح تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه ای بر کیفیت سفرهای ناوگان حمل و نقل بین شهری و نیز تکریم جایگاه و شان شغلی راننده فراهم شده و جلوی اعمال نظرهای سلیقه ای در تشخیص تخلفات گرفته می شود.

نازک کار در پایان خاطرنشان کرد:از مهر ماه سال‌جاری نصب سامانه سپهتن بر روی سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت استان نیز آغاز شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.