به گزارش ایرنا، ساحره میرسیدی روز چهارشنبه در آیین معارفه شهرداراملش اظهار داشت : سال گذشته توانستیم 126 میلیارد تومان از اسناد خزانه بگیریم و مطالبات شهرداریها را پاسخگو باشیم.
وی با تاکید بر این که ارتقاء امور شهرداریها و شوراها از اولویت های اصلی ماست افزود:شهرداریها و شهرداران مجموعه ای خلاق هستند که باید با توجه به جذابیتهای شهری بهترین فرصتها را در جهت توسعه متوازن ومناسب شهری برای شهروندان ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه تمام مساعی ما درجهت رفع مشکلات شهرداریها است تصریح کرد: با توجه به اینکه 9 دهم درصد مساحت کل کشور را داریم توانستیم در سال92 اعتبارات 410 میلیاردتومانی را در سال96 به یکهزار و 159 میلیارد تومان برسانیم.
میرسیدی یاداور شد: در مبحث کمک سازمان شهرداریها در سال 92 این رقم را در سال96 به 96 میلیارد تومان افزایش دهیم و در بخش ارزش افزوده نیز این اعتبارات به شهرداریهای گیلان از70 میلیارد تومان به 124 میلیارد تومان افزایش یافت.
مدیرکل امورشهری وشوراهای استانداری گیلان مهمترین انتظاراتش را از شهرداری و شوراهای شهر املش ،بازآفرینی شهر با ارائه برنامه راه،ارائه عملکردها با کمیت ها واعداد،پرداختن به برنامه های فرهنگی،ورزشی،اجتماعی،رفاهی،عمرانی ،توجه به ایجاد محیط زیست سالم بیان کرد.
وی گفت:چون آمار گروه سنی سالمندان دراستان گیلان وشهرستان املش بالاست توجه به سالمندان و ایجاد زمینه های لازم برای این قشرازجامعه باید مدنظر برنامه شهری باشد.
فرمانداراملش گفت:احقاق حقوق شهروندی واجرای درست آن مورد تأکید حاکمیت است و شهرداران به عنوان پیگیر و استیفای حقوق شهروندی به عنوان یک ملهم مهم به شمارمی روند.
یونس محمودی ضابطه مندی و قانون مداری را از مهمترین وظایف ذاتی شهرداران بیان و تصریح کرد :برخورداری از انضباط مالی و انسجام کاری و پرداختن به مسائل مدنی،اجرایی وشهری که موجبات انبساط خاطر شهروندان را فراهم می کند نیز از دیگر وظایف شهرداران است.
وی تکمیل پروڑه های عمرانی نیمه تمام ،اجرای سیاست های اتخاذ شده شورای شهر پس از تأیید و تنفیذ را از دیگر قابلیت های معنایی شهردارعنوان کرد.
وی با پذیرفتن این موضوع که کارکردهای ما در بخش پسماند قابل دفاع نیست افزود:اصلاح برنامه های مربوط به پسماند و اجرای عملکردی شهردار در این بخش می تواند گامهای مثبتی را در جهت زیست محیطی برای شهروندان رقم زند.
وی ایجاد تعامل،همسویی،هم افزایی وتشریک مساعی در مسائل اجتماعی،فرهنگی،قرآنی و عمرانی را از دیگر وظایف شهردارعنوان کرد.
محمودی افزود: ما در صورتی به کمک شوراها وشهرداران خواهیم آمد و منابع و اعتبارات را به آنها خواهیم داد که تصمیمات شوراها و شهرداران هیچگونه مغایرتی با اصول ونص قانونی نداشته باشد.
ناصر رنجبرشهردارجدید املش گفت:تلاش خواهم کرد در جهت ایفاد حقوق شهروندی و برنامه های شهری درجهت توسعه متوازن شهری قدم بردام.
وی با اشاره به اینکه 20 سال سابقه کاری در شهرداری ها دارد افزود:ازهمان ابتدا معتقد به خردجمعی بودم تا اینکه شوراها در انتخاب شهردار نقش پیدا کردند و من اولین شهردار پس از بوجودآمدن شوراها در استان گیلان بودم که در سال76 حکمم را دریافت کردم.
وی بزرگترین سرمایه شهر راشهروندان همان شهر بیان کرد و افزود:سعی خواهم کرد با کمک تمام اندیشمندان،مردم فهیم وپرتلاش املش تمام تلاش خودرا درجهت تحقق اهداف حوزه شهری مصروف دارم.
وی بحث مشارکت را رکن اصلی شهرداری بیان و تاکید : در اولین فرصت ،این کار را انجام خواهم داد.
رنجبر پرداختن به رفع مشکل پسماند،ایجاد بازار روز،ایجاد مجتمع های گردشگری،ایجاد پارک محلی در محله های مختلف شهر را از دیگر برنامه هایش درطول تصدی گری در سمت شهرداراملش عنوان کرد.
شهر املش با حدود15 هزار نفرجمعیت در 75 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.
خبرنگار: جهانی **انتشار دهنده: بابایی
/ 7291/ 6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.