سرهنگ محمود قاسمی روز چهارشنبه به خبزنگار ایرنا گفت: در پی کشف جسد مرد شکارچی در شالیزارهای اطراف لاهیجان در اواخر مهر ماه جاری بلافاصله گروه ویژه کشف قتل در شهرستان تشکیل و پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: ماموران تحقیقات محسوس و نامحسوس را از همان لحظات اولیه کشف جسد آغاز کردند که سرنخ هایی در این زمینه کشف کردند و این سرنخ ها نشان داد که مقتول به همراه دو نفر سوار بر یک دستگاه خودروی پراید برای آخرین بار در آن حوالی دیده شدند.
وی اظهارداشت: پس از تحقیقات مداوم شبانه روزی ، متهم اصلی پرونده که مردی 40 ساله بود در یکی از روستاهای اطراف شناسایی و دستگیر شد.
به گفته وی متهم در تحقیقات تکمیلی معترف شد که به همراه پسر همسر دومش و مقتول به شکار رفتند که در هنگام شکار به اشتباه مقتول مورد اصابت گلوله با تفنگ شکاری قرار گرفت که با توجه به عدم وجود علائم حیاتی مقتول، کلیه مدارک و آلات جرم را معدوم و از محل متواری شدیم.
سرهنگ قاسمی با بیان اینکه پس از دستگیری ،همدست 19 ساله نیز اعترافات متهم را تایید کرد افزود: پس از بازسازی صحنه قتل و کشف اسلحه قاتل، پرونده تکمیل و تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان همچنین گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان لاهیجان ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با تشکیل گروهی پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .
وی افزود: با تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که این سرقت ها به شیوه و شگردی خاص صورت می گیرد که مشابه عملکرد سارقان دستگیر شده در یکی از شهرستان های استان است که پس از فراخوان متهمان به آگاهی و مواجهه آنان با مدارک کشف شده از طریق پلیس در نهایت راهی جز اعتراف نداشتند و به هفت فقره سرقت منزل و فروش اموال به مالخر معترف شدند.
وی یادآورشد: متهمان دستگیر شده 30و 38ساله اهل یکی از استان های غربی کشور هستند و تلاش برای دستگیری مالخر نیز ادامه دارد.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.