به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکش در آئین معارفه سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی آستارا افزود: مدیریت این نهاد باید با برنامه ریزی جامع، تامین امکانات و اجرای برنامه های متنوع پاسخگوی مطالبات مردم باشد.
وی ادامه داد: باید از توان نخبگان فرهنگی در ترویج مطالعه استفاده شود و ارائه خدمات در این حوزه با ابتکار همراه باشد تا جوانان به کتابخانه جذب شوند.
هادی نوری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این آئین گفت: نگاه فرهنگی مدیران، نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و می‌تواند فرهنگ کتابخوانی را ترویج و سطح کمی و کیفی کتابخانه ها را بیشتر کند.
وی افزود: کتابخانه‌های عمومی آستارا از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و امیدواریم با حمایت فرمانداری، شاهد تحولات اساسی در حوزه کتاب و مطالعه در این شهرستان باشیم.
در این آئین با تقدیر از قاسم خسروی، آرزو عباس زاده به عنوان سرپرست کتابخانه های عمومی آستارا معرفی شد.
کتابخانه عمومی آستارا به عنوان نخستین کتابخانه عمومی استان گیلان در سال 1302 تاسیس شده و اکنون با چهار شعبه و یک هزار و 500 متر مربع فضا، بیش از 2 هزار نفر عضو فعال دارد.

** ضرورت تامین سرمایه در گردش برای حل مشکلات شهرک صنعتی آستارا
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: برای رفع مشکلات واحدهای شهرک صنعتی آستارا سرمایه در گردش لازم است و تامین آن پیگیری می شود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، احمد علی شهیدی در نشست با فرماندار آستارا افزود: در راستای احیا، تجهیز، توسعه و راه‌اندازی واحدهای صنعتی غیرفعال باید شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها و ارگان های مرتبط با شرکت شهرک‌های صنعتی همکاری کنند.
وی اضافه کرد: شرکت شهرک های صنعتی گیلان برای ایجاد کارگاه های صنعتی در روستاهای آستارا آمادگی دارد.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: راه شهرک صنعتی آستارا نامناسب است و با اصلاح و ساماندهی آن می توان در توسعه شهرک گام های اساسی برداشت.
یونس رنجکش تصریح کرد: این شهرک دارای قابلیت‌های خوبی است و تامین نیازمندی های آن می تواند در توسعه و رونق کسب و کار مفید باشد.
وی گفت: ساماندهی مشاغل پراکنده در کارگاه‌های صنعتی آستارا ضروری است و کارگاه ها می توانند تاثیر زیادی در ایجاد فرصت های جدید کسب و کار داشته باشند.
شهرک صنعتی آستارا 20 هکتار وسعت دارد و با یک هزار و 439 میلیون ریال سرمایه گذاری در 21 واحد فعال آن، برای 185 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.