معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت با تاکید بر هشدارهای هواشناسی مبنی بر آغاز وزش باد گرم پاییزی به شهروندان توصیه کرد: در این روزهای مستعد و خطر ساز برای آتش سوزی علفزارها، ضایعات و جنگل، به شدت از روشن کردن آتش بخصوص برای پاکسازی محوطه خانه ها خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت خبر داد: در ۷ ماه سال جاری؛ تنها یک هزار و ۱۷۶ آتش سوزی علفزارها با ۲۱۲ درصد افزایش نسبت به مشابه سال گذشته، ۲۸۹ آتش سوزی ضایعات با ۷۰ درصد افزایش نسبت به مشابه سال گذشته و ۳ مورد آتش سوزی جنگل‌ها هشدار دهنده است.

وی در ادامه با تاکید بر هشدارهای هواشناسی مبنی بر آغاز وزش باد گرم پاییزی به شهروندان توصیه کرد: در این روزهای مستعد و خطر ساز برای آتش سوزی علفزارها، ضایعات و جنگل، به شدت از روشن کردن آتش بخصوص برای پاکسازی محوطه خانه‌ها  خودداری کنند.

مومنی با اشاره به احتمال سقوط اشیاء از روی ساختمان‌های در حال احداث و یا گلدان‌های قرار داده شده بر روی تراس و... افزود: به شهروندان گرانقدر توصیه می‌شود نسبت به ایمنی این گونه مصالح و  اشیاء بخصوص داربست ها که در ارتفاعات قرار داده می شوند دقت داشته تا بواسطه بی احتیاطی، شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

امید است با رعایت نکات ایمنی توسط شما شهروندان گرانقدر، شاهد آتش سوزی، بخصوص آتش سوزی‌های نفس‌گیر و چندین ساعته علفزارها و جنگل نیز نباشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.