به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره گاز آستارا روز دوشنبه در جریان اجرای رزمایش رفع خرابکاری فرضی دشمن در تاسیسات تقلیل فشار گاز این شهرستان گفت: عوامل برگزاری این رزمایش به محض اطلاع از خرابکاری دشمن در تاسیسات گاز، وارد عملیات شده و با برقراری شبکه، از قطع جریان گاز شهر و ورود خسارت به تجهیزات گازرسانی جلوگیری کردند.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه مدون مهار خرابکاری در تاسیسات گاز، ماموران نیروی انتظامی نیز به سرعت با حضور در محل، خرابکاران فرضی را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: در بخش دیگری از این رزمایش، عوامل آتش نشانی شهرداری و مرکز فوریت های پزشکی آستارا با اطفاء حریق در حاشیه تاسیسات تقلیل فشار گاز، عوامل فرضی حادثه دیده اداره گاز را به بیمارستان منتقل می کنند.
صدقکار بیان کرد: اداره گاز آستارا از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث مختلف برخوردار است و بسیاری از اتفاقات گاز، بدون اینکه به قطع جریان گاز مشترکان خانگی منجر شود، مدیریت شده است.
او ادامه داد: علاوه بر مشترکان شهری و روستایی، پنج جایگاه سوخت سی ان جی و 23 واحد صنعتی کوچک و بزرگ تحت پوشش اداره گاز این شهرستان است و در صورت کاهش فشار گاز، جریان گاز جایگاه های سی ان جی و واحدهای صنعتی را برای تامین گاز مشترکان خانگی قطع خواهیم کرد.
رئیس اداره گاز آستارا همچنین از آمادگی تیم موتورسواران این اداره برای واکنش سریع و رفع اتفاقات گاز در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.
معاون امور سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این رزمایش با قدردانی از هماهنگی عوامل اجرایی آن، گفت: سطح آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان باید برای مقابله با هر حادثه ای روز به روز ارتقا یابد.
محمد مهدی مظفری افزود: ترویج آموزه های پدافند غیرعامل در بخش های دولتی و خصوصی ضروری است و باید استحکام تاسیسات و امکانات اداره گاز آستارا، همواره در مقابل تهدیدات احتمالی مصون و مقاوم باشد.
6 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد . این شهرستان 34 هزار مشترک گاز خانگی دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشار دهنده: بابایی
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.