رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: خط پروازی ویژه گیلان-آستراخان برای تسهیل امور تجاری راه اندازی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت،فرهاد دلق پوش از نشست با وزیر صنعت و تجارت روسیه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن اقتصادی ایران در روسیه در حاشیه افتتاح سرای تجاری ایرانیان در آستراخان خبر داد و گفت: فضای مطلوبی جهت تعمیق و توسعه تجاری و صنعتی کشور، بویژه استان گیلان به علت همجواری با مرزهای دریایی روسیه حاصل شده‌است.

وی تفاهم در جهت راه‌اندازی خط پروازی ویژه گیلان-آسترخان را یکی از مهم‌ترین نتایج سفر برشمرد و اظهار داشت: این تفاهم که برنامه اجراییان پیگیری می‌شود در راستای تسهیل در امور تجاری و توسعه صنعتی فی مابین و گسترش مبادلات اقتصادی شکل گرفت که صنعتگران و تجار می توانند به سهولت از فرصت ایجاد شده به نحو مطلوب استفاده نمایند.

دلق‌پوش در ادامه از دیدار با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس در آستراخان"سرگی میلوشکین"خبر داد و عنوان کرد: در این دیدار بر توسعه روابط اقتصادی و فعال کردن کریدور شمال به جنوب با کشور‌های حاشیه خزر از طریق ایجاد خط مستقیم کشتیرانی تاکید شد و در همین راستا از صنایع کشتی سازی، به اتفاق مدیر عامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی، بازدید به عمل آمد.

وی اختصاص 20 هکتار از اراضی صنعتی منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان برای استقرار و فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی را از دستاورد‌های مهم دیگر این سفر برشمرد و گفت:صنعتگران و تجار ایرانی با بهره‌گیری از مزایا و معافیت‌های موجود در مناطق ویژه می توانند با کمترین هزینه به بازار‌های کشور‌های منطقه دسترسی پیدا کنند و برای توسعه صادرات و زنجیره تامین محصولات تولیدی خود برنامه‌ریزی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تعاملات ایجاد شده در آستراخان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:مدیران صنایع تولیدی ایران و گیلان و فعالان عرصه اقتصادی می‌توانند از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراهم شده در جهت توسعه مراودات و جذب سهم بازار با هدف ارتقای سطح همکاری‌های دو جانبه و تحکیم روابط و مناسبات صنعتی و تجاری به نحو شایسته بهره‌برداری کنند.

سرای تجاری ایرانیان، در مرکز شهر آستراخان و در زمینی به مساحت هزار و 500  مترمربع با الگوی معماری ایرانی ساخته شده است و پس از گشایش، 14 اتاق از استان‌های مختلف، فعالیت رسمی تجاری و بازرگانی خود را در آن آغاز کردند.

در مراسم گشایش سرای تجاری ایرانیان در آستراخان، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، الکساندر ژیلکین، استاندار آستراخان، مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه ، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان، رضا مسرور، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و اسدا... عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران-روسیه و هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان و بسیاری از مدیران و فعالان اقتصادی حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.