به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز شنبه در آئین زنگ پدافند غیر عامل در دبیرستان دخترانه شهید انصاری این شهرستان گفت: چگونگی رو به رو شدن با حوادث طبیعی و غیر طبیعی نیازمند فراگیری آموزش های لازم است و در این راستا معلمان و مربیان نقش ویژه ای دارند.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه بدترین نوع حادثه انسانی، جنگ است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس، جوانان این مرز و بوم با وجود کمبود تجهیزات، در مقابل دشمنان ایستادند و نظام جمهوری اسلامی را تثبیت کردند.
وی حراست از امکانات و تجهیزات سازمان های دولتی را از وظایف مدیران و کارکنان بر شمرد و اضافه کرد: پیشگیری از خطرات احتمالی و شناسایی آسیب ها از الزامات پدافند غیر عامل است و مسئولان اجرایی باید آن را جدی بگیرند.
به همین مناسبت، نمایشگاه عکس پدافند غیر عامل با نمایش 50 تابلو از تجهیزات پدافند غیرعامل دستگاه های اداری آستارا در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد و تاکسی های درون شهری در خیابان های امام (ره) و فارابی آستارا با حمل نوشته های محتوی پیام های پدافند غیرعامل رژه رفتند.
6 تا 12 آبان ماه هفته پدافندغیرعامل است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، کاروان دانش آموزی راهیان نور آستارا عازم مناطق عملیاتی کشور شد .
سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه ناحیه آستارا غروب شنبه در جمع خبرنگاران گفت: 120 نفر از دانش آموزان دبیرستان های دخترانه دوره دوم این شهرستان در قالب کاروان راهیان نور، برای آشنایی با رشادت های رزمندگان اسلام، به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری، نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزی آستارا به مناطق عملیاتی اعزام شد، اظهار کرد: زائران در مدت چهار روز از مناطق عملیاتی کرمانشاه بازدید خواهند کرد و برنامه هایی همچون یادواره شهدا و شب های خاطره و روایت مناطق عملیاتی برای آنها برگزار خواهد شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.