گیتی ایزدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اهدای خون بانوان استان گیلان در هفت ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: بانوان گیلان در هفت ماه گذشته، دو هزار و 79 واحد خون اهدا کردند که نسبت به اهدا خون یک هزار و 517 واحد در مدت مشابه پارسال، افزایش یافته است.
سخنگوی انتقال خون استان گیلان خاطرنشان کرد: گر چه مشارکت بانوان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اما باز نیازمند مشارکت بیشتر بانوان در این کار نوعدوستانه هستیم.
وی بیان داشت: در هفت ماه گذشته ، 60 هزار و 453 نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ، 51 هزار و 269 نفر موفق به اهدای خون شدند.
سخنگوی انتقال خون استان گیلان اضافه کرد: از مجموع اهداکنندگان ، 28 هزار و 354 نفر اهداکننده مستمر (اهداکننده ای که حداقل سالی دو بار خون اهدا می کند)،
14 هزار و 220 نفر باسابقه و هشت هزار و 695 نفر بار اولی هستند.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی ، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.