رسول امیدی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به طور معمول ساعات کاری سالن مسافری و تجاری گمرک از هشت صبح آغاز و تا 20 ادامه داشت اما با ورود زائران خارجی اربعین حسینی، فعالیت گمرک آستارا شبانه روزی شد.
وی اضافه کرد: مدت زمان انجام تشریفات گمرکی و امور اداری زائران خارجی در گمرک آستارا به نیم ساعت کاهش یافته است و تشریفات، علاوه بر حوزه مسافری شامل صدور پروانه حمل و نقل یا ورود موقت وسایل نقلیه حامل زائران نیز می شود.
وی همایش عظیم اربعین حسینی (ع) را فرصت مهم وحدت مسلمانان دانست و تصریح کرد: در راستای استقبال و خدمت به زائران خارجی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز با اشاره به توزیع کتاب های مذهبی، ادعیه، سربند یاحسین (ع) و تصاویر حرم های اهل بیت (ع) بین زائران خارجی کربلای معلی گفت: مسیر حرکت زائران در آستارا فضاسازی فرهنگی شده است.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
هجدهم آبان ماه جاری، اربعین حسینی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.