مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، تسهیل در روند اجرای پروژه‌های احیای بافت های تاریخی را از شهردار رشت خواستار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان  اظهار کرد : شهرداری همواره از حوزه‌های تعیین کننده بوده و اقدامات مشترک با شهرداری رشت که همیشه تبلور اندیشه است بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

رضا علیزاده با بیان اینکه شرایط نامطلوبی بربافت تاریخی رشت حاکم است خاطرنشان کرد: احیای فضای تاریخی و تک بناها، به کمک همه نهادها عملکردهای نتیحه بخشی را ایجاد می کند.

وی گفت: هرچند با منابع محدود مالی و اعتباری مرمت آثاری مانند عمارت کلاه فرنگی پیگیری شدند اما برخی از مسئولان در لایه های میانی محدودیت هایی ایجاد کرده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیل در روند اجرای پروژه های احیای بافت های تاریخی را از شهردار رشت خواستار شد و افزود: انتظار می رود که شهرداری این کلانشهر به ویژه در بناهایی که مسئولان مانع مرمت می شوند کمک کند.

علیزاده ، اداره کل میراث را جزئی از بدنه شهرداری خواند و ادامه داد: احیای بناها به هویت بخشی شهری کمک‌های فراوانی می کند .

وی با اشاره به پروژه باز آفرینی و احیای محدوده تاریخی خواهر امام بیان داشت : قرار براین بود که اجرای طرح متوقف شده تا ساز و کار آن در شورای فرهنگی بررسی شود اما تعهدات و اقدامات عملیاتی دراجرای طرح کف پوش و سنگ فرش آن به ویژه برای آماده سازی در ایام عزاداری محرم توسط برخی مسئولان آنطور که باید پیش نرفت.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گیلان تاکید کرد: باید با ساز و کار مشترک و با در نظر گرفتن منافع طرفین به کار ادامه داد تا این پروژه هدفمند تر دنبال شود.

علیزاده افزود: اهدافی که در طرح بازآفرینی شهری و درحوزه این نهاد قرار دارند باید با جدیت دنبال شوند.

وی گفت: نخستین گام در راستای جذب توریست ، برگزاری جشنواره های خوراک و صنایع دستی در پیاده راه است که بازخورد فراوانی به ویژه در ارائه فرهنگ شهر دارد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری گیلان بابیان اینکه این اداره کل مباحث مربوط به مسیر جاده ابریشم را به عنوان دبیرخانه دنبال می کند افزود: در بحث شهر خلاق نیز مصمم تر و عملیاتی تر وارد می شویم.

علیزاده خاطر نشان کرد: می توانیم بناهای تاریخی و به ویژه هتل های قدیمی را به فرصت تبدیل کنیم اما این مهم‌منوط به دریافت اعتبارات است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های خاصی مانند ساغریسازان، خواهر امام و استاد سرا باید با جدیت بیشتری دنبال شوند.

این‌مسئول همچنین بیان داشت: برای صندوق حفظ احیا نیز باید کمیته ای تشکیل و از آن برای خدمت رسانی به شهر استفاده کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر در جریان روند پروژه ها با نگاه شهردار جدید رشت و با تجربیات وی پیش رویم به نتایج مطلوبی دست پیدا می کنیم.

علیزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی خوراک و صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی در سال گذشته و بازخورد نامطلوب آن افزود : بهترین مکان برای برگزاری چنین نمایشگاهی پیاده راه فرهنگی است.

 وی همچنین از برگزاری جشنواره اقوام در این پیاده راه خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.