رضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا رویکردهای دولت تدبیر و امید را زمینه ساز حضور گردشگران خارجی در استان دانست و افزود : 14هزار و 365 گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان اقامت گزیدند و از گیرایی های گیلان بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: گردشگران یادشده از کشورهای آلمان، اسپانیا ، استرالیا،اسلواکی، ایسلند، ایرلند ، آذربایجان ، ایتالیا و ... بوده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه سخنانش در گفت وگو با ایرنا، به رویکردهای دولت یازدهم برای زمینه سازی حضور گردشگران خارجی در استان اشاره و بیان کرد: تردد اتباع خارجی در سال 92 ، 326 هزار و 784نفر بود که این رقم در سال 95 ، به یک میلیون و 291 هزار و 577نفر افزایش یافت.
علیزاده گفت: گیلان با داشتن ظرفیت ها و استعدادهای متعدد ، دارای فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری مطلوبی در بخش گردشگری است که این مهم موجبات جذب سرمایه گذاران خارجی به این استان را فراهم می آورد.
وی سرمایه‌گذاری خارجی را یک تعامل بین‌المللی دانست که در شکل گیری این تعامل، شاخصه ها و عوامل داخلی و خارجی بسیار زیادی دخیل هستند.
همچنین اقامت گردشگران تابستانی در استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 30 درصد رشد داشته است.
گیلان با داشتن طبیعت زیبا از کانون های مهم گردشگری شمال کشور است . یک هزار و 821 تاسیسات گردشگری در گیلان فعال هستند و در زمان حاضر در بخش گردشگری استان، شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد، چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار:ضامن**انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.