به گزارش عصر شنبه خبرنگار ایرنا حجت الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این همایش گفت: با وجود اینکه اوضاع منطقه متشنج است، کشور ما از نظر امنیت و ثبات ملی در سطح بالایی قرار دارد.
وی افزود: ریشه بسیاری از این مناقشات و جنگ های داخلی، جهل مقدس در جوامع است و این تفکر یا جهل مقدس از سال های اولیه ظهور اسلام خود را نشان داد و جریان خوارج و برخوردها با حضرت علی(ع) و صف آرایی مقابل امام حسین (ع) و کشتار و خرابی امروز در برخی کشورها نیز از نشانه های آن است.
واعظی ادامه داد: این تفکر علاوه بر این همه کشتار و برادر کشی، لطمات و ضربات جبران ناپذیری به دین اسلام زده و تلاش می کند اسلام را به عنوان دینی با منطق کور، خشونت بار و همراه با خونریزی معرفی کند اما فطرت بشر در هر دین و مسلکی با ریختن خون انسان ها مخالف است.
او افزود: بیشترین اقدامات تبلیغی علیه اسلام را جریانات تکفیری انجام می دهند و ما علما، استادان و آگاهان جامعه موظف به آگاهی بخشی درست به جامعه هستیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: عقل، دین و ولی امر مسلمانان همواره بر وحدت و انسجام مسلمانان تاکید داشته و دارند و پیشرفت های موجود به واسطه وحدت به دست آمده است.
حجت الاسلام جمال یاری مدیرکل تبلیعات گیلان نیز در این همایش بر لزوم نقش آفرینی موثر علمای شیعه و سنی در تحکیم اتحاد مسلمانان در استان تاکید کرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.