به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در جریان بازدید از این رودخانه مرزی گفت: طغیان رودخانه مرزی آستاراچای باعث تخریب بخشی از دیواره ساحلی این رودخانه شد و از امروز کار ترمیم و بازسازی آن آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات پاکسازی رودخانه مرزی آستاراچای به منظور جلوگیری از طغیان آن آغاز شده است، افزود: با توجه به انباشته شدن حجم زیادی از شاخ و برگ و کنده درختان در محدوده رودخانه مرزی آستاراچای، اقدامات لازم جهت پاکسازی در حال انجام است تا حرکت مسیر آب به سمت دریا مسدود نشود.
وی اضافه کرد: طغیان این رودخانه در روزهای بارانی سال خانه های مسکونی روستاهای مرزی را تهدید می کند و با بازسازی دیواره ساحلی آن می توان گام موثری در جهت مقابله با مخاطرات سیل برداشت.
رنجکش اظهار کرد: در سالهای گذشته به تقویت زیرساخت های این شهرستان توجهی نشده است و با برنامه ریزی های انجام شده در صورت تخصیص اعتبار لازم قدم های مثبتی در این راستا برداشته خواهد شد.
رودخانه مرزی آستاراچای شهرستان مرزی بندر آستارا از ارتفاعات کوهستان حیران و دامنه شیندان آن سرچشمه می گیرد و به طول 38 کیلومتر در مرز ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد و طرح دیواره بتنی حاشیه رودخانه آستاراچای به منظور جلوگیری از طغیان آن به امتداد پنج و نیم کیلومتر نیمه کاره مانده و 50 درصد آن اجرا شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
دریافت خبر: هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.