به گزارش ایرنا،احمد سیاوش پور عصر یکشنبه در گردهمایی مشترک رئیسان دادگستری ها و دادستان ها با فرماندهان انتظامی استان افزود: معضلات اقتصادی و بیکاری یکی از مهمترین مسائل جمهوری اسلامی است و با وجود جوانان مستعد و توانمند ، نتوانستیم فضای کار را برای آنها فراهم کنیم.
وی تمامی دستگاهها را برای ایجاد اشتغال دارای مسئولیت خواند و خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی نمی تواند خود را در این مسئله بی مسئولیت ببیند؛ بویژه قوه قضائیه بایستی همدوش و همراه با رعایت قانون دستگاه ها را همراهی کند.
وی با اشاره به اینکه بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان تعامل و همدلی خوبی وجود دارد، گفت: براساس وظایف و تکالیفی که بر عهده دستگاه هاست و در سایه همدلی برای ایجاد امنیت پایدار برای شهروندان و توسعه استان اهتمام داریم.
اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نخواهد کرد، به غیر از در سایه امیت مناسب و بدون دغدغه؛ تا افراد و سرمایه گذاران بتوانند در عرصه افتصادی فعالیت کنند و امروز این شرایط فراهم است.
وی با بیان اینکه مرز نظارتی قوه قضائیه قانو ن است، تصریح کرد: علاقمندیم موانع توسعه را برداشته و مسیر برای کار اقتصادی فراهم شود اما از سوی دیگر مسیر قانونی باشد.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز با بیان اینکه نقش ما بایستی بسترسازی در حوزه اقتصادی بویژه اقتصاد مقاومتی باشد ، تصریح کرد: هر نابسامانی و جرمی که اتفاق می افتد ناشی از برخی محدودیت های منابع و امکانات است.
سردار محمدرضا اسحاقی با بیان اینکه هر ساله تعامل بین دستگاه قضایی و انتظامی افزایش می یابد اظهار کرد: ما بصورت واحد برای تعالی، امنیت و توسعه حرکت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: آنچه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را از سایر بخش های بوروکراسی کشور متمایز می کند، ویژگی عدالت خواهی و احقاق حق است که باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه کار نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: باید براساس اولویت ها به پرونده ها رسیدگی شود و برخی عقب ماندگی ها در اجرای احکام و افزایش سطح هماهنگی ها بایستی ارتقاء پیدا کند.
سردار اسحاقی گفت: ما مسئولیم و این حق الناس است و اگر ضعف های همدیگر را بگوییم و راهکارش را پیدا کنیم فردای قیامت سرافراز خواهیم بود.
وی گفت: مجموعه انتظامی و قضایی هر روز با جرایم و شگردهای جدید مجرمان روبرو می شود از اینرو با هماهنگی بیشتر ، می توانیم به نتیجه برسیم.
وی خاطرنشان کرد: باید بستر را بگونه ای مهیا کنیم تا سرعت و دقت عمل را بالا ببریم و هم در بهبود روش ها و هم اثربخش کردن اقدامات ارتقاء داشته باشیم.
سردار اسحاقی ادامه داد:همچنین باید فرایند رسیدگی منتج به نتیجه شود.
قائم مقام دادگستری گیلان نیز با اشاره به اینکه مجموعه واحدی با نیروی انتظامی هستیم،گفت: ما هیچ یار و یاور بهتری از نیروی انتظامی نداریم و نیروی امتظامی هیچ حامی بهتر از ما ندارد.
این جلسه بمناسبت هفته نیروی انتظامی که از 14 مهرماه آغاز شده ، برگزار شد.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده : بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.