به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: ایران جزو 10 کشور پرمخاطره جهان است و مسئولان دستگاه های اجرایی باید آموزش های مدیریت بحران را جدی بگیرند.
وی اضافه کرد: در مخاطرات طبیعی نظیر سیل و طوفان به علت نبود زیرساخت های مناسب در شهر آستارا با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم.
رنجکش با اشاره به اینکه مشکلات زیرساخت های آستارا به خاطر موقعیت این شهرستان می تواند تبعات ملی هم داشته باشد، اظهار کرد: اعتبارات مدیریت بحران در بسیاری از مواقع جوابگوی نیازها نیست و امیدواریم نگاه ویژه ای به شهرستان آستارا شود.
وی با بیان اینکه دولت در حوزه زیرساخت ها اقدامات اثربخشی انجام داده، تصریح کرد: در حال حاضر آبگرفتگی شدیدی را در برخی از خیابان ها و منازل مسکونی آستارا شاهد هستیم و میزان خسارت وارده به منازل نیز در روزهای آینده برآورد خواهد شد.
رنجکش ادامه داد: هفته آینده نیز بارش باران و احتمال آبگرفتگی در آستارا پیش بینی می شود و دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را داشته باشند.
فرماندار آستارا با اشاره به اینکه تهیه اطلس پدافند غیر عامل برای شناسایی نقاط حادثه خیز این شهرستان ضروری است، تصریح کرد: بسیاری از منازل مسکونی آستارا بیمه نیستند و طوفان، آتش سوزی، سیل، رانش زمین، قرار داشتن در روی گسل و برف و باران شدید خسارت هایی به مردم وارد می کند و بیمه می تواند به عنوان چتر حمایتی، آرامش خاطر ایجاد کند.
شهردار آستارا نیز در این جلسه گفت: روز گذشته نیروهای شهرداری با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی طی سه ساعت طغیان رودخانه مرزی آستاراچای را مهار کردند و برای پیشگیری از چنین حوادثی، لایروبی بستر و تکمیل دیواره بتنی آن ضروری است.
جواد معیتی افزود: به منظور جلوگیری از طغیان رودخانه مرداب آستارا در منطقه خلیل آباد، راه اندازی دریچه در محل تلاقی رودخانه با دیواره بتنی برای هدایت آب، تعریض رودخانه های بالا دست شهر و انتقال آب رودخانه مرداب به دریا از طریق راه اندازی کانال از راهکاریی است که توسط کارشناسان شهرداری ارائه شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم بتوانیم یکی از طرح های یاد شده را به منظور کنترل آب رودخانه مرداب اجرا کنیم.
در سه روز گذشته حدود 260 میلیمتر باران در آستارا بارید و مشکلاتی برای مردم ایجاد و خسارت هایی به تاسیسات زیرساختی این شهرستان وارد کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
2007/7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.