به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، حجت شعبانپور شامگاه شنبه با همراهی فرماندار رشت و جمع دیگری از مدیران استان از منازل آسیب دیده ناشی از حادثه حریق محله کسبخ بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.
وی در جمع خبرنگاران بیان داشت: استاندار گیلان دستور داد در اسرع وقت، علل این حادثه و میزان خسارت های مالی که بر اساس برآوردهای اولیه موجب صدمه به بیش از 20 خانه شده، بررسی دقیق و گزارش و کمک های لازم به حادثه دیدگان انجام شود.
وی افزود: در این خصوص کارگروهی در فرمانداری رشت تشکیل شده تا راهکارهای کمک و میزان خسارت ها مشخص شود.
شعبانپور با بیان اینکه کارگروه مذکور علت اصلی حادثه را اعلام خواهد کرد، گفت: همچنین به دستور استاندار گیلان، اداره کل مدیریت بحران استانداری موظف شده اقدامات متناسب را برای کمک دولت به آسیب دیدگان پیگیری کند.
وی یادآور شد: البته این منازل مسکونی باید توسط شهرداری رشت بیمه شده باشد و از این طریق نیز میتوان کمک های لازم را انجام داد.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، برای رفع مشکلات مردم محله کسبخ نیروهای گاز، آب و برق رسانی در محل مستقر شدند و اگر موج انفجار گاز موجب خسارت خانه های اطراف این محله نیز شده باشد، در پرداخت خسارت لحاظ خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: گروه های امدادگر و دستگاه های اجرایی مرتبط نیز از دقایق اولیه حادثه در محل حضور یافتند و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.
به دنبال انفجار گاز در یک منزل مسکونی در بلوار امام علی(ع) منطقه کسبخ شهر رشت که بامداد شنبه روی داد، چندین خانه تخریب و شماری از شهروندان مصدوم شدند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.