به علت کولاک و بارندگی شدید از شب گذشته ، دمای هوا طی 24ساعت در بخش کوهستانی دیلمان 10درجه کاهش یافت و وضعیت جوی این منطقه به صورت زمستانی در آمد .
مردم سخت کوش این مناطق با پوشیدن لباس پشمی و گرم به استقبال هوای سرد رفته و بخاری های گازی ، نفتی و هیزمی خود را روشن کردند.
بخشدار منطقه کوهستانی دیلمان عصر چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی و سرما در کوهستان دیلمان از دیروز آغاز شد و این سرما دمای هوای دیلمان را طی یک روز از 15درجه به چهار تا پنج درجه بالای صفر کاهش داد .
حسین یکتا افزود: بارندگی شدید در مسیر جاده سیاهکل به دیلمان در منطقه لاریخانی موجب رانش زمین و مسدود شدن جاده در دو نقطه شده بود که بلافاصله با امکانات راهداری این مسیر از صبح امروز بازگشایی شد.
وی مشکل 45کیلومتری سیاهکل به دیلمان را مه گرفتگی ، کولاک و بارندگی ذکر و تصریح کرد : رفت و آمد در این مسیر جریان دارد و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی ادامه داد: مسیر روستای آسیابر به شاه شهیدان ، آسیابر به اسطلخ کوه بخش خورگام شهرستان رودبار آسفالت شده است که این روستاها از مناطق برفگیر کوهستانی به شمار می روند که برای نگهداری این جاده ها در فصل زمستان نیاز به وسایل سنگینی نظیر لودر می باشد .
وی افزود: تا سال گذشته به دلیل خاکی بودن جاده نیاز به یک دستگاه بولدزر بود که امسال با آسفالت شدن آنها در فصل برف و یخبندان نیازمند یک دستگاه لودر هستیم که امیدوارم مسوولان به موقع نسبت به تهیه و تامین آن اقدام کنند.
وی ظهارداشت: تمامی شریان های جاده ای این منطقه اعم از راه های روستایی و اصلی باز هستند و رفت و آمد در آنها جریان دارد ولی به رانندگان توصیه می شود با احتیاط تردد کنند .
وی تصریح کرد: با شروع بارندگی ها ستاد بحران دیلمان تشکیل و فعال شده است و تمامی نیروهای آن در آماده باش بسر می برند.
دیلمان بخش کوهستانی شهرستان سیاهکل به شمار می رود که دارای حدود 15هزار نفر جمعیت است.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.