کارشناس مسئول طرح آمارگیری از بهره برداران زنبور عسل معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اتمام اجرا و نظارت بر طرح آمارگیری از بهره برداران زنبور عسل سال 1396 استان گیلان خبر داد.

به‌گزارش‌ایلنا از رشت،حمید لولویی گفت: با عنایت به اهمیت کشاورزی در استان گیلان و وجود تعداد قابل توجه زنبورداران در استان گیلان و همچنین سهم قابل توجه استان از تولید عسل در کشور، اجرای طرح آمارگیری از بهره برداران زنبور عسل در استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناس مسئول طرح آمارگیری از بهره برداران زنبور عسل معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ادامه داد: بر اساس نتایج سرشماری عمومی کشاورزی 1393 تعداد بهره‌برداران زنبورعسل درکل کشور 52192 بهره‌بردار، که سهم استان گیلان از کل کشور با داشتن 3648 بهره‌بردار برابر  6.9 درصد بوده است.

کارشناس مسئول طرح آمارگیری از بهره برداران زنبور عسل با بیان اینکه مرکز آمار ایران در راستای اجرای وظایف قانونی خود در زمینه تهیه حساب‌های منطقه‌ای و ملّی و به منظور محاسبه ارزش افزوده فعالیت‌های مختلف، اقدام به تهیه و اجرای طرح‌های آمارگیری تفصیلی می‌نماید افزود: از جمله این طرح‌ها، طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل کشور است که با هدف تعیین میزان تولید، ساختار هزینه‌ای، ستانده و ارزش افزوده ایجاد شده این بخش در شهریور سال 1396 اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری از بهره‌‌برداری‌های پرورش زنبور عسل از تاریخ ششم شهریور 96 در استان گیلان آغاز و به 285 نمونه اصلی و جایگزین با 6 طبقه کد مختلف مراجعه و اطلاعات مربوطه در قالب پرسشنامه طرح مذکور دریافت گردید.

لولویی با تأکید براینکه یکی از مهم‌ترین فرآیندهای ارزیابی و تضمین کیفیت در اجرای طرح‌های آماری، نظارت بر اجرای طرح می‌‌باشد تصریح کرد:  اجرای فرآیند نظارت بر اساس دو الگوی حین اجرا و پس از اجرا مورد تاکید بوده است.

وی اظهار داشت: از این رو در اجرای طرح آمارگیری از بهره‌برداران زنبور عسل در استان، به اکثر شهرستان‌های دارای نمونه، بر اجرای طرح نظارت میدانی صورت گرفت. در این مرحله از نظارت ضمن بررسی و انطباق اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ماموران با اطلاعات کسب شده از پاسخگویان نحوه‌ی پرسشگری، ارائه کارت شناسایی و رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به طرح مورد بررسی قرارگرفت و رهنمودهای لازم به ماموران ارایه و گزارش نظارت جهت ارائه به سازمان و مرکز آمار تهیه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.