مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت : بهترین راه تامین نقدینگی واحدهای صنعتی ورود این واحدها به فرابورس است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی گفت : در ارزیابى صنایع کوچک مشخص شده که بیشترین مشکل آنها مربوط به تامین نقدینگی بوده و دلیل حضور واحدهای صنعتی در بورس و توجه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، تامین مالى این واحدها و ایجاد رونق و اشتغال در کشور است.

وی در ادامه افزود : بازار سرمایه و اقتصاد ملی فرابورس و بازار اولیه به‌ویژه در بخش تامین مالی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در سال‌های اخیر دولت برای خروج اقتصاد از رکود طرح‌های مختلفی را تدوین و اجرایی کرده است که تامین مالی واحدهای تولیدی یکی از الزامات آن محسوب می‌شود .

شهیدی به بیان مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان پرداخت و عنوان کرد: «تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی، تأمین مواد اولیه، بازاریابی و فروش، بیمه تأمین اجتماعی و مالیات از مهم‌ترین مسائل واحدهای تولیدی استان است.»

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: «یکی از راه حل‌های رفع مشکل نقدینگی این واحدها از طریق ورود به بازارهای سرمایه‌ای میسر است.»

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : بورس، یک بازار است که انواع دارایی در آن مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. رسمی‌بودن، شفافیت و برخورداری از پشتوانه محکم قانونـی را می توان مهمترین تفاوت‌های بورس با بازارهای سنتـی دانست .

وی با تاکید بر فراهم شدن امکان تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق فرابورس عنوان کرد: امکان ورود شرکت‌های متوسط و کوچک به بازار سرمایه، افزایش تامین مالی این بنگاه ها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.