به گزارش خبرنگار ایرنا ، روز چهارشنبه فراخوانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن، شهرداری و شورای شهر شهرک تاریخی ماسوله با عنوان برگزاری سوگواره عاشورایی -مسابقه عکس محرم ماسوله - منتشر شده است.
بنا بر این فراخوان ،حضور در مسابقه یادشده برای عموم و تمام رده های سنی آزاد اعلام شده است.
محوریت موضوع مسابقه محرم، آئین ها و آداب و رسوم مذهبی این ماه در شهرک تاریخی ماسوله عنوان شده و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را با انواع دوربین های خانگی، حرفه ای و تلفن های همراه تولید کنند.
مخاطبان علاقمند می توانند عکس های خود را از طریق تلگرام به شماره 09117074723 ارسال و یا لوح فشرده از فایل عکس ها به دبیرخانه یا دفتر هیات اجرایی مسابقه به آدرس ماسوله - ساختمان شهرداری ارسال کنند.
در توضیخ برگزاری مسابقه یاد شده آورده شده است ، هیچ گونه ویرایش توسط نرم افزارهای رایانه ای بر روی عکس ها قابل قبول نیست و عکس های بی کیفیت و خارج از موضوع حذف می شوند و هر شرکت کننده می تواند پنج اثر خود را با کیفیت مناسب و با فرمت jpeg ارسال کنند.
مهلت ارسال آثار تا 30مهرماه است و اختتامیه و جوایز به نفرات برتر در تاریخ 19 آبان اهداء و تمامی آثار ارسالی نیز در قالب نمایشگاه عکس محرم ماسوله به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار می گیرد.
آئین علم بندی ماسوله هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می خواند و این آئین در فهرست آثار ناملموس ملی به ثبت رسیده است.
ماسوله در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در 62 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. شهرک تاریخی ماسوله دارای 350 خانه تاریخی با قدمتی 800 تا هزار ساله است که در سال 1354 با شماره 1090 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
خبرنگار:ضامن**انتشار دهنده : بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.