رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تیم تکواندو خردسالان پسر گیلان در جریان این رقابتها در تهران ، با کسب سه مدال طلا ، 2 مدال نقره و مجموع 68 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد.
محسن سترگی اظهار داشت : در پایان این مسابقات، محمدپارسا غلامی در وزن سوم ، سبحان ولی زاده در وزن ششم و مجتبی علافیان در وزن دهم از استان گیلان برابر تمامی حریفان خود به برتری رسیدند و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کردند.
وی افزود: آردین نجفی در وزن اول و مانی جمشید پور چوشلی در وزن پنجم ، دیگر تکواندوکاران گیلانی موفق به کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی رقابت های تکواندو خردسالان پسر کشور شدند.
وی بیان کرد: همچنین روح الله رجبی مربی شایسته تکواندو گیلان ، عنوان بهترین مربی بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی خردسالان پسر کشور را به خود اختصاص داد.
رئیس هیات تکواندو گیلان خاطرنشان کرد: در بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو خردسالان پسر کشور ، 279 تکواندوکار از 30 استان به مدت 2 روز در تهران با هم به رقابت پرداختند.
در استان گیلان بیش از هشت هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته ورزشی تکواندو ، در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.
****
کشف استعدادهای هندبال دانش آموزان گیلان همزمان با بازگشایی مدارس
رئیس هیات هندبال گیلان گفت: کشف استعدادهای هندبال گیلان از اول مهرماه با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مدارس این استان آغاز خواهد شد.
غلامحسین عباسی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اولین هدف این هیات استعدادیابی در رده های پایه است که با توجه به این امر، تفاهم نامه ای را با آموزش و پرورش امضاء تا از اول مهرماه طرح 2 ساله کشف استعدادهای هندبال این استان در مدارس گیلان آغاز شود.
وی افزود : با اجرای این طرح ، لیگ های مختلف نوجوانان و جوانان در استان گیلان راه اندازی و کاری بنیادی در جهت شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی انجام می شود تا سالها، از این ذخایر و ظرفیت در کشور و گیلان بهره ببریم.
رئیس هیات هندبال در ادامه بیان کرد: با مساعدت و حمایتهای مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، اولین آکادمی هندبال در این استان نیز تا سال آینده در مجموعه ورزشی سردار جنگل رشت به بهره برداری خواهد رسید.
عباسی اضافه کرد: البته در 18 ماه اخیر که در این هیات فعالیت داریم ، اولین گام ما برای ایجاد وحدت و همدلی و برگرداندن شخصیت و هویت هندبال ، از تمامی نخبگان و منابع انسانی هندبال دعوت بکار کردیم.
وی ادامه داد: همچنین با حمایتهای بیدریغ منطقه آزاد انزلی و همکاری فدراسیون هندبال، قرار است اولین سایت هندبال ساحلی گیلان با شرایط برگزاری رقابتهای بین المللی و ملی را ، در منطقه آزاد انزلی افتتاح کنیم.
وی اضافه کرد: برگزاری رقابتهای هندبال سالنی نوجوانان و جوانان کشور در رشت ، برگزاری دوره های آموزشی ملی برای مربیان و داوران ، حضور مربیان با سابقه و با دانش در تیمهای ملی از دیگر برنامه های مهم ما طی سال جاری بشمار می رود.
وی در ادامه از فعالیت هیاتهای رشت ، بندرانزلی ، لاهیجان ، تالش و صومعه سرا در هندبال خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان تا سال آینده، سایت هندبال ساحلی را در چمخاله لنگرود ، تالش و آستارا افتتاح تا برای میزبانی مسابقات ساحلی کشوری از این اماکن استفاده کنیم .
در استان گیلان حدود 200 ورزشکار سازمان یافته در رشته ورزشی هندبال ، در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.
خبرنگار: حسین مجرد**انتشار دهنده : بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.