شهردار منطقه یک رشت گفت: تمامی واحدهای صنفی و فروشگاهی ضمن یکسان سازی و شفاف سازی سود فروش کالا، به سمت انصاف و فروش ارزانکده‌ای حرکت کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، اصناف به عنوان یکی از ارکان اقتصاد در ایران فرآیند تکاملی خود را به تدریج از ادوار گذشته تاکنون طی کرده و اکنون نقش مثمرثمری در اقتصاد محلات، شهر و در نهایت کشور دارد.

شهرداری منطقه یک رشت با هدف ارتقا اقتصاد منطقه در راستای ساماندهی اصناف گام های خوبی برداشته است.

محمد پورناصرانی به اشاره به نقش آفرینی و حضور پررنگ اصناف در چرخه های مختلف اقتصاد اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل مشاغل موجود در محدوده منطقه یک ۶ هزار و ۷۲۵ مورد در انواع رسته های گوناگون در حال فعالیت هستند.

شهردار منطقه یک رشت با بیان اینکه دولت باید بستر مناسب را برای فعالیت اصناف و بازاریان فراهم کند، متذکر شد: در فروش و توزیع قطعاً رعایت انصاف در واحدهای صنفی، یکی از دلایل عمده نمایش اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ارزانکده‌های گوناگون صنفی در سطح شهرها، عنوان کرد: برای رسیدن به این اصل باید کاری کرد تا تمامی واحدهای صنفی و فروشگاهی ضمن یکسان سازی و شفاف سازی سود فروش کالا، به سمت انصاف و فروش ارزانکده‌ای حرکت کنند.

وی یادآور شد: بازار باید عرضه و تقاضا را تنظیم کند تا آسیبی در روند بازار بوجود نیاید.
  مسئول اصناف منطقه یک رشت نیز با اشاره به اینکه ایجاد توازن محیطی در خصوص نصب تابلوهای صنفی و دیدگاه یکپارچه سازی از مهمترین موئلفه های شهری در خصوص ایجاد محیطی به دور از آلودگی‌های بصری در محدوده منطقه یک است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲۸۲ پیشه ایجاد و۱۵۱ پیشه حذف شد و این در حالی است که طی سه ماهه اول سالجاری ۴۸ پیشه ایجاد و ۵۱ پیشه حذف شده است.  

ابوذر حقیری از افتتاح ۲۳ واحد صنفی در سال جاری خبر داد و گفت: در سه ماه اول سال جاری ۶۱۶ فیش صنفی صادر و ۳۴۷ فیش صنفی وصول شد اما در طول سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۰ فیش صنفی صادر و ۱هزار ۷۷۲ فیش صنفی وصول شد.

وی در پایان بر ساماندهی صنوف و ایجاد تمرکز در کاربری‌های مجاز افزود: ایجاد اشتغال از اولویت‌های واحد اصناف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.