جمیل حق پرست روز شنبه در حاشیه برگزاری مراسم جشن و تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کارفرمایان در بسیاری از کارگاه ها حقوق واقعی را اعلام نمی کنند و دستمزد پایین و حق بیمه کم ارایه می شود.
وی موضوع بازار کار را از دیگر عوامل پایین بودن مستمری عنوان و اظهار کرد: عرضه و تقاضا در بازار کار برابری نمی کند، اشتغال پایدار مورد انتظار نیز وجود ندارد و خروجی و ورودی صندوق به تعداد نفر تعادل ندارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به قوانین مختلف در این باره تصریح کرد: قوانین بازنشستگی پیش از موعد از مواردی است که تعادل ما را در خروجی و ورودی صندوق به هم می ریزد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین نحوه محاسبه مستمری که در سال آخر بیمه پردازی ملاک قرار می گیرد بایستی اصلاح شود.
حق پرست در ادامه با تاکید بر تکریم از بازنشستگان جامعه در دو بعد مادی و معنوی اظهار کرد: احترام به بزرگان از تاکیدات پیامبران و ائمه است و ما بایستی این مهم را به فرزندانمان بیاموزیم.
در جریان برگزاری این مراسم در سالن اجتماعات مخابرات استان گیلان جمعی از بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگان نمونه استان گیلان تجلیل شدند.
بر اساس آخرین آمار دریافتی از تامین اجتماعی استان گیلان، یک میلیون و 180 هزار نفر شامل 400 هزار بیمه شده اصلی و 110هزار مستمری بگیر با احتساب افراد تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
امروز 25 شهریور روز خانواده و تکریم از بازنشستگان است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.