رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب نیرو‌ی انسانی بسیار کم هزینه‌تر از خروج آن از آموزش و پرورش است و کوچک‌ترین اشتباه با جذب بی‌رویه نیروی انسانی می‌تواند بسیار هزینه‌بردار باشد.

به گزارش ایلنا، اسفندیار چهاربند در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از ویژگی‌های آموزش و پرورش،گستردگی آن است که بزرگترین دستگاه نیرومند کشور شناخته شده‌است، وی ادامه داد: ماهیت بکارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش 60ساله است و فردی که وارد دستگاه آموزش و پرورش می‌شود حداقل 60سال از منابع دولتی تغذیه می‌کند.

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا سال 1400، 108هزار نفر مشمول بازنشستگی هستند که بالغ بر 23هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی آنان است که می تواند چالش بزرگی پیش‌ پای دولت باشد و باید با همیاری همه دستگاه ها و نگاه ویژه مجلس و دولت به آموزش و پرورش ، راهکار مشخصی برای عبور از این بحران طراحی شود.

وی یکی از راه‌های عبور از این چالش را عدم جذب بیش از اندازه و غیر کارشناسانه نیروی انسانی بر شمرد و گفت :باید تلاش کنیم جذب بی رویه و بدون برنامه نداشته باشیم و در خروج نیروهای انسانی دقت و ظرافت به خرج داده و کنترلی معقولانه داشته باشیم.تا به جای 4 سال، در بازه زمانی 8 ساله خروج نیروها صورت گیرد.

در این نشست نمایندگان گیلانی مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در خصوص آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.