به گزارش خبرنگار ایرنا، اسفندیار ضیائی روز پنجشنبه در مراسم معارفه خود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت افزود: علاوه بر این توجه به کتاب و کتابخوانی در برنامه های کانون پرورش فکری مورد تاکید است.
وی در ادامه با بیان اهمیت دوران کودکی و این که شاد زیستن حق کودکان است ، خاطر نشان کرد: کودکان بایستی از دوران کودکی شان لذت ببرند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان حقوق کودکان و نوجوانان را مطالبه به حق کانون پرورش فکری دانست و اظهار کرد: کانون پرورش فکری این حق مطالبه گری را دارد.
وی در ادامه با قدردانی از مربیان کانون پرورش فکری گیلان و سایر فعالان در این مجموعه بیان داشت: شایسته سالاری، اخلاق مداری، کارشناس محوری و برنامه محوری در کانون پرورش فکری مورد تاکید، توجه و سرلوحه کارهاست.
ضیائی اضافه کرد: کار در کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان، کار دل و خاک خورده کلاس درس و کارگاه های کانون است بنابراین بایستی از این مقوله به نحو شایسته برای آینده مان ذخیره ای داشته باشیم.

*کودکان پایه و اساس یک جامعه را تشکیل می دهند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این مراسم در سخنانی با بیان این که کودکان پایه و اساس یک جامعه را تشکیل می دهند، بیان داشت: اگر در کودکی برای پرورش و تعلیم و تربیت آنها کاری انجام نشود، در بزرگسالی نمی توان کاری کرد.
علی پورحسن خاطر نشان کرد: هر چیزی را که در جامعه در حوزه های مختلف انتظار داریم بایستی زیر ساخت آن را در کودکی ببنیم و توجه به این مهم اهمیت بسزایی دارد.
وی با بیان این که سیستم آموزشی ما در بخش های فرهنگی و هنری نظام مند نیست ، اظهار کرد: کانون پرورش فکری می تواند این خلا در وزارت آموزش و پرورش را پوشش دهد.
پورحسن با تاکید بر ضرورت معرفی هر چه بیشتر کانون پرورش فکری در جامعه خاطر نشان کرد: کانون بایستی از لایه هایی که در خود تنیده، خارج و به جامعه معرفی شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بایستی با دستگاه های فرهنگی دیگر تعاملی آسان تر داشته باشد.
وی با اشاره به نقش مهم مربیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: یک جمله با مهربانی و یا یک برخورد بد، در سرنوشت کودک تاثیرگذار است.
31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک‌ کتابخانه سیار روستایی، چهار کتابخانه پستی و دو مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص) در استان گیلان فعال است.
بر اساس آخرین آمار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در استان عضو مراکز کانون هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.