فرماندار تالش‌گفت:یکی از مهمترین مسائل در مدیریت بحران، در بحث پیشگیری‌های محلی بیمه‌شدن روستاییان و بطورکلی شهروندان است.

به گزارش ایلنا از تالش، جلسه شورای مدیریت بحران با حضور فرماندار ، معاون عمرانی فرمانداری و اعضای ذیربط در سالن فرمانداری تالش برگزار شد .

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش  از برنامه های دراز مدت مانند شناسایی نقاط حادثه خیز، سیل، جلوگیری از افزایش خسارهای بلایای طبیعی و پیش بینی آنها بعنوان موارد مدیریت بحران نام برده و افزود: در فصول مختلف مواجهه با بحران ها و حوادث قابل پیش بینی متفاوت است، لذا بایستی متناسب با شرایط فصلی و منطقه ای به نوع مدیریت بحران صحیح توجه شود.

فرماندار خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا حتی با وجود پیشرفت های روز افزون تکنولوژی، میزان شدت و ضعف حوادث قابل پیش بینی نیست.

وی گفت: وقوع حوادث امری اجتناب ناپذیر است اما نحوه برخورد با این حوادث و بحران ها در کنترل آنها و کاهش خسارات وارده بسیار حایز اهمیت است.

مهدوی متذکر شد: بسیاری از معضلات و بحران های بزرگ گاهی با اقدامات پیش گیرانه کوچک قابل حل و فصل هستند اگر قبل از وقوع حادثه در زمان مناسب و بطور ویژه به انها پرداخته شود بسیاری از ناهمواری ها هموار می شوند.

 فرماندار تالش با اشاره به نزدیک شدن به فصل بارندگی و احتمال وقوع سیلاب ها اذعان داشت:نتایج جلسات بحران این‌چنینی برای پیشگیری های محلی مهم و موثر خواهد بود.در رابطه با سیلاب ها مدیریت برخی از انهار می تواند در هدایت سیلاب ها موثر باشد لذا دهیاران و شهرداری ها بایستی در روزهای پایان تابستان و تا قبل از شروع بارش های فصلی به بررسی مسیرهای رودخانه ای و شهری بپردازند تا در اینده با مشکلات اساسی روبرو نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.