به گزارش عصر سه شنبه ایرنا، در آیینی با حضور جمعی از کنشگران اجتماعی و مسئولان از تابلوی بازیافتی هستمت مهرآیین در تالار فرهنگی منطقه آزاد انزلی رونمایی و از محل درآمد فروش این اثر 20 ویلچر خریداری و آماده واگذاری به مددجویان نیازمند شد.
دکتر شهبازی مدیر محیط زیست منطقه آزاد انزلی در این آیین با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته بر اهمیت حفظ محیط زیست برای سلامت مردم و جذب گردشگر تاکید کرد .
در ادامه معاون فرهنگی دانشجویی موسسه آموزش عالی مهرآیین با بیان روند شکل گیری نمایندگی هستمت مهرآیین از سال 94، با نیک اندیشی دکتر الما تبری، معاون آموزشی موسسه گفت: امروز بالغ بر یک تن در بطری در این موسسه جمع آوری شده است.
دکتر میلاد سلطانی آزاد همچنین با قدردانی از تمامی کنشگران محیط زیست و گروه های مردم نهادی که در این مسیر همراه بودند، به حضور هستمت مهرآیین در برنامه ها و همایش های متعدد همچون اختتامیه کنوانسیون بین المللی تهران و معرفی این طرح برای مهمانان خارجی و استقبال بسیار آنان از این اقدام اشاره کرد.
وی اظهار داشت : با تفکر ایجاد ارزش افزوده از درهای اهدایی، دانشجویان گروه معماری موسسه به سرپرستی دکتر شاهوردی طرحی نو درانداختند تابلوی بازیافتی منقش به نشان سازمان منطقه آزاد انزلی طراحی و ساخته شد.
وی افزود: امروز به خود می بالیم که با همراهی سازمان منطقه آزاد انزلی و از محل فروش این اثر، 16 ویلچر ساخت ایران و تولیدی یکی از کارگاه های شهرک صنعتی انزلی از طریق نهادهای ذی ربط به مددجویان نیازمند اهدا شده است تا حلقه سبز اهدای درها، تولید و فروش اثر، ساخت ویلچرها و اهدای آنان، همگی در گیلان ما تکمیل شود و همچنین بخشی از مبلغ فروش تابلو از طریق هستمت کشوری به انجمن خیریه رعد ایران برای خرید چند ویلچر دیگر در دیگر نقاط ایران اهدا شد.
وی در خاتمه با قدردانی از همراهان هستمت مهرآیین و استادان و دانشجویان این موسسه گفت این آغاز راه است و ما آمادگی خود را جهت ساخت تابلوهای مشابه برای نهادهای مختلف و تهیه ویلچر از محل درآمد فروش آثار اعلام می کنیم.
* هستمت مهرآیین، فعال ترین نماینده کشوری هستمت
مهندس آریایی از اعضای بنیان گذار پویش کشوری هستمت ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم به روند شکل گیری این پویش توسط جمعی از جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور در این فعالیت ها از سوی یک موسسه غیردولتی کار بسیار سختی است و موسسه مهرآیین در بین بیش از 80 نماینده ما، فعال ترین نمایندگی در سطح کشور است.
خوانش شعر از سوی پونه نیکوی شاعر برجسته کشوری، اجرای موسیقی فولکور و پخش نماهنگی از روند ساخت تابلوی مذکور از دیگر برنامه های این همایش بود.
در خاتمه با حضور مهندس فاتحی معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی، اعضای شورای شهر بندرانزلی و جمعی از کنشگران اجتماعی و محیط زیستی، مدارس، کتابخانه ها، دانشجویان و دکتر شاهوردی مدیر گروه معماری موسسه مهرآیین و سایر همراهان این پویش تقدیر و از تابلوی بازیافتی هستمت مهرآیین رونمایی شد و تندیس و لوح سپاس به سازمان منطقه آزاد انزلی اهدا شد.
شعار پویش هستمت این بیت شعر مولانا است: تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید/ تو یکی نه‌ای هزاری تو چراغ خود برافروز.
دریافت خبر : بابایی
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.