گیتی ایزدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح ملی واکسیناسیون هپاتیت ب برای اهداءکنندگان مستمر خون از شهریورماه جاری در گیلان آغاز شده و به مدت 2 ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در هر 16 شهرستان گیلان یک مرکز بهداشت برای واکسیناسیون اهداءکنندگان مستمر خون علیه هپاتیت ب در نظر گرفته شده، اظهار کرد: علاوه بر این در مرکز بهداشت استان در رشت واقع در خیابان آزادگان، واکسیناسیون هپاتیت ب برای اهداءکنندگان مستمر انجام می گیرد.
سخنگوی انتقال خون استان گیلان بیان داشت: اهداکنندگاه مستمر خون با در دست داشتن کارت های عضویت و یا معرفی نامه از انتقال خون می توانند با مراجعه به پایگاه های در نظر گرفته شده، از طرح ملی واکسیناسیون هپاتیت ب بهره مند شوند.
سازمان انتقال خون ایران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور نیل به هدف جهانی حذف هپاتیت ب تا سال 1410 و در راستای ارتقاء تضمین سلامت خون برای ایمن سازی اهداکنندگان خون مستمر علیه بیماری هپاتیت ب ، طرح ملی واکسیناسیون هپاتیت ب را در سطح کشور به اجرا درآورده است.
در اجرای این طرح در گیلان، 30 هزار نفر از اهداءکنندگان مستمر خون در استان واکسیناسیون می شوند، اهداکننده مستمر، اهداءکننده ای که حداقل سالی دو بار برای اهدا خون به بیماران نیازمند اقدام می کند.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی ، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.
هپاتیت B شایع‌ترین نوع هپاتیت و یک بیماری مزمن کبدی است، راه های انتقال هپاتیت B از طریق اعتیاد تزریقی و روابط جنسی ناسالم است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.