پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری یکی از مباحث مطرح در محافل رسانه ای و سیاسی ، بحث تغییر استانداران است.
در استان گیلان نیز اندکی پس از انتخابات 29 اردیبهشت ماه، بحث آمدن استانداری جدید بجای نجفی مطرح شد و تعدادی از افراد که خود را در قواره این عنوان می دانستند، به رایزنی با چهره های مطرح و تاثیرگذار و نمایندگان مجلس پرداخته و فعالیت رسانه ای خود را نیز شدت بخشیدند.
اما در این میان و طی روزهای اخیر بحث آمدن یک فرد غیربومی برای هدایت سکان استانداری گیلان بیش از پیش مطرح گردید که با توجه به تغییر مدیران تعدادی از ادارات مانند امور مالیاتی ، هلال احمر، مخابرات، گاز و ... در یک سال اخیر و روی کار آمدن مدیران غیربومی این شائبه ایجاد گردید که رویکرد دولت برای گیلان استفاده از مدیران غیربومی است هرچند مقاومت استاندار گیلان در این جابجایی ها ، می توانست مانع این سونامی مدیریتی در گیلان شود اما رخوت و احتیاط وی موجب گردید این موج به اتاق بالاترین مقام اجرایی استان نیز برسد.
در این میان نباید تنها انگشت اتهام را متوجه دولت و یا استاندار فعلی دانست و بی تحرکی نمایندگان و عدم وفاق نیروهای اصلاح طلب را می توان یکی از عوامل چنین انتصاباتی دانست تا به حدی که در دولت تدبیر و امید از چند گزینه اصولگرا برای تصدی استانداری گیلان نام برده می شود.
به هر روی باید گفت استان گیلان در برهه هایی شاهد حضور استانداران غیربومی ناموفق بوده که نقش پررنگی در عقب ماندگی این استان داشتند. امروز گیلان با چهره ای رنجور نیاز به حکیمی توانمند دارد که با توجه به مطالبات مردمی، مدیری بومی و توانمند می تواند درمانگر رنج استان گیلان باشد.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.