از چهار محصول فناورانه جدید شرکت‌های فناور مستقر در پارک با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل پارک علم و فناوری گیلان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در پی افتتاح کارگاه‌های سبک ۱۲ واحدی مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام و با حضور معاون پژوهش و فناوری و هیات همراه، از چهار محصول جدید شرکت‌های فناور رونمایی شد و از مدیران این شرکت‌ها تجلیل شد.

متقی‌طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن تشکر از حضور معاون پژوهش و فناوری و مدیران حوزه پژوهشی و فناوری کشور گفت: مدیران شرکت‌های فناوری که هم اکنون در اینجا حضور دارند  به‌رغم کمبودهای داخل استان توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.

متقی‌طلب ضمن تشریح شبکه حمایتی پارک و ساختار حمایتی داخل استان گفت: در استان با وجود مراکز رشد و کانون‌های شکوفایی خلاقیت می‌توان گفت کل استان تحت پوشش حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه پارک قرار دارد و حضور مدیران شرکت‌های فناور در این نشست فرصتی است برای بیان مشکلات و یافتن راه‌کارهایی برای پیشبرد و توسعه بیشتر شرکت‌های فناور.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص تامین نیازهای استان و منطقه گفت: یکی از ظرفیت های این منطقه صنعت چای است که یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان کار بزرگی در حوزه تامین دستگاه های مورد نیاز کارخانه های چای انجام داده و توانسته دستگاه هایی که تا دیروز وارد کشور می شد را در داخل تولید و راه اندازی و روانه بازارنماید.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده از هسته های تحقیقاتی گفت: بیش از ۷۰ مورد حمایت از طرح ها و ایده های کانون شکوفایی خلاقیت وجود داشته که عمدتا از طرف دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا بوده که تعداد قابل توجه از دانشجویان که عمدتا از دانشگاه گیلان هستند در حال فعالیت در کانون هستند.

متقی طلب در خصوص تجاری‌سازی یکی از ایده‌های برتر ، که طی ۳ سال منجر به تولید محصول شد گفت: هم‌اکنون کارخانه تولید سلولز از کاه‌برنج راه‌اندازی شده و مشغول به فعالیت است که با اعتباری بالغ بر چهار ونیم میلیارد تومان توسط بخش خصوصی آن هم فقط برای طراحی و ساخت دستگاه‌ها که کلا در داخل استان انجام شده، سرمایه گذاری شده است.

در این مراسم همچنین در  تجلیل از دانش‌آموزان در حوزه کانون شکوفایی خلاقیت از امیررضا اله‌قلی‌پورکمله ، که در جشنواره جهانی اختراعات ۲۰۱۴ کانادا عنوان طلا را کسب نمود، تجلیل شد.

در پایان این مراسم نیز از چهار محصول جدید برتر در حوزه‌های غذا و دارو، الکترونیک‌وابزار دقیق و صنعت طیور و آبزیان رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.