به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید احمدی غروب سه شنبه در نشست با مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت با اشاره به قانون مربوط به شرکت های دانش بنیان در سال 1389 افزود: عوامل عدم اجرای این قانون در دولت یازدهم مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا این عوامل، مرتفع شود و طی این مدت، علاوه بر تامین اعتبار برای صندوق نوآوری، آیین نامه معافیت مالیاتی مربوط به شرکت های دانش بنیان که ابلاغ شده بود نیز به امضاء وزیران علوم و امور اقتصادی، تنظیم و ابلاغ شد.
وی بیان داشت: تبدیل محصولات علمی به دستاورد قابل عرضه و تجاری سازی توسط پژوهشگران و دانشجویان ، تنها مدلی و الگویی است که می تواند مشکل اشتغال و کارآفرینی در استان ها را مرتفع کند.
احمدی اظهار کرد: زمینه و ظرفیت خوبی در همه استان ها از جمله گیلان با توجه به منطقه آزاد انزلی ، ارتباطات منطقه ای و ظرفیت های این استان به لحاظ مراکز پژوهش و پارک علم و فناوری مهیاست.
معاون وزیر علوم اظهار امیدواری کرد تا این موارد، هم افزایی قدرتمندی ایجاد کند تا نیازها مرتفع شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این نشست در سخنانی با تشریح شبکه های حمایتی این پارک برای حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان بیان داشت: در گیلان کسی نمی تواند بگوید که ایده دارد، اما مورد حمایت قرار نگرفته است.
مجید متقی طلب کانون شکوفایی خلاقیت را گامی برای تحقق و پیاده سازی ایده تا محصول عنوان و اضافه کرد: 70 مورد حمایت در این کانون انجام گرفت که عمدتا از دانشجویان بودند.
وی با اشاره به افتتاح کارخانه تولید سلولز از پسماندهای کشاورزی اظهار داشت: رونمایی از این طرح سال گذشته و افتتاح این کارخانه امسال انجام گرفت که روزانه 50 تن سلولز تولید می کند.
در این نشست محصولات برگزیده دانش بنیان شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان گیلان شامل طرح فرآوری پودر گیاه استویا و تولید شیرین کننده استویا (جامد و مایع 6 درصد)، طرح تولید پروبیوتیک دام، طیور و آبزیان ، سامانه هدایت سنج آنلاین سیالات ، طراحی و تولید سامانه های سنجش، قرائت و جمع آوری داده، تحلیل و مدیریت کنتورهای مختلف رونمایی شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.