به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار رضوانشهر روز جمعه در آئین تودیع و معارفه امامان جمعه قبلی و جدید رضوانشهر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: جایگاه رفیع امامت جمعه و نماز جمعه بر همگان روشن و مبرهن است و جادارد که یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی بداریم.
عسگرحسنی پور ضمن اشاره به نقش بی بدیل امام جمعه در ایجاد وحدت در جامعه گفت: امام جمعه در هر شهری یک مسئولیت بسیار مهم جهت همگرایی و وحدت آفرینی برعهده دارد و رضوانشهر بدلیل وجود تنوع قومی، زبانی و مذهبی یک پتانسیل و فرصت برای خدمت می باشد.
فرماندار رضوانشهر ضمن تشکر از زحمات امام جمعه قبلی این شهرستان افزود: حجت الاسلام والمسلمین حبیبی طی حدود شش سال تصدی امامت جمعه در رضوانشهر، زحمات زیادی را در ایجاد همدلی و وحدت متحمل شد.
دبیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان نیز در این آئین ضمن تبریک عید امامت و ولایت گفت: نماز جمعه برکات فراوانی از حیث مادی و معنوی دارد و بزرگترین پیام آن، دمیدن روح تقوا به جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نژاد بیان داشت: حفظ این جایگاه باعث می شود دشمن از رسیدن به اهداف شوم خود عقب نشینی کند و باید از تریبون نماز جمعه که تریبون ولایت فقیه است، پاسداری و از آن در جهت ایجاد وحدت ، وفاق و جلوگیری از اختلاف و تشتت استفاده کنیم.
نماینده مردم شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: جایگاه تعیین شده برای امام جمعه در اسلام بسیار مهم و رفیع است که مهمترین آن اخلاق است.
محمود شکری افزود: رضوانشهر با دارا بودن مردمی بسیار خوب از قومیت ها و زبان های مختلف از شهرهای مهم استان گیلان و کشور است که وجود بصیرت و سطح آگاهی بسیار بالا در بین آنان مانع از بروز هر گونه اختلاف می شود.
حجج اسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری، محمد رضایی، بلال عربیان و هادی حبیبی امامان جمعه قبلی این شهرستان بوده اند.
رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.
7293 / 2007
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده: کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.