به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای اسلامی رشت در جلسه امروز ، مسعود نصرتی را از بین 2 نامزد نهایی منتخب برای تصدی پست شهرداری این کلانشهر، انتخاب و معرفی کردند. محمد زالفی ، مهدی فرشاد فقیه و مسعود کاظمی قبل از رأی گیری ، انصراف دادند.
پیشتر و در چهارمین جلسه شورای اسلامی رشت که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد؛ با رای اعضاء، پنج نامزد به نام های مسعود نصرتی، مسعود کاظمی، مسعود اسلامی، محمد زالفی و مهدی فرشاد فقیه برای انتخاب نهایی به دست گرفتن سکان مدیریت این کلانشهر ، انتخاب شده بودند.
این تعداد از بین 22 نفر از نامزدهای به دست گرفتن کرسی شهرداری این کلانشهر که برنامه هایشان را برای اعضای شورای اسلامی رشت ارائه داده بودند، انتخاب شدند که طی دو روز گذشته (شنبه و یکشنبه) در جریان برگزاری پنجمین و ششمین جلسه شورا، با حضور در صحن، به بیان برنامه های خود پرداختند که در نهایت پس از جمع بندی اعضا، یک نفر با رای اکثریت ، شهردار رشت شد.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه و 10 سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
رشت از نخستین شهرهای ایران است که در آن شهرداری تاسیس شد؛ حاج میرزا خلیل آقا نخستین رئیس انجمن بلدیه رشت بود و پس از انتخاباتی در روز دهم بهمن ماه 1286، این انجمن تاسیس شد، مردم رشت از ابتدای تاسیس شهرداری تاکنون، شاهد حضور بیش از 60 شهردار بوده اند.
شورای اسلامی رشت در دور پنجم، 11 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.