به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله زین العابدین قربانی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با موضوع بررسی آسیب های اجتماعی طلاق افزود: موجب خرسندی است که آمار طلاق در استان رو به کاهش است اما این تلاش ها ، کافی نیست و می بایست سواد رسانه ای مردم در این زمینه ارتقاء یابد.
وی با بیان اینکه گویی کتابخوانی در جامعه مرده، ادامه داد: سبک زندگی مردم تغییر کرده و متاسفانه برخی از ازدواج ها از طریق آشنایی در فضای مجازی شکل می گیرد که این موضوع، اتفاق خوشایندی برای ادامه زندگی نیست.
امام جمعه رشت اظهار کرد: در جامعه ای که ازدواج بدون تعهد شکل بگیرد، شاهد افزایش فساد لجام گسیخته در آن جامعه خواهیم بود.
آیت الله قربانی افزود: هیچ مکتبی در جهان جامع تر از اسلام نیست و در صورت سوق یافتن مردم به اجرای دستورات الهی ، بسیاری از آسیب های اجتماعی رفع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش عظیمی در افزایش آگاهی مردم در ارتباط با آسیب های اجتماعی طلاق دارند و می بایست در این راستا از ظرفیت فضای مجازی نیز غافل نشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه گفت: اینکه آمار طلاق در استان روبه کاهش آمده، یک ارزش است اما نباید از حساسیت زایی و فرهنگ سازی در این زمینه غافل شویم.
فیروز فاضلی بیان کرد: تجمل گرایی، کم تعهدی، بیکاری و ... از دلایل بی رغبتی نسبت به ازدواج در روزگار امروز است و مشاوره ، آگاه سازی خانواده ها، بهبود شرایط اقتصادی ، ترویج فرهنگ قناعت و ... می تواند راهکارهای مناسبی برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق در جامعه باشد.
وی همچنین بر لزوم مداخله مثبت و دانامدار خانواده ها برای جلوگیری از طلاق جوانان تاکید کرد.
خبرنگار:ضامن**انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.