به گزارش ایرنا ، سردار اسکندر مؤمنی روز سه شنبه در حاشیه مراسم معارفه فرمانده انتظامی جدید گیلان در جمع خبرنگاران استان در رشت افزود: تحت هیچ شرایطی، از سمت ایران به عراق اجازه عبور بدون ارائه مدارک قانونی داده نمی شود و کشور عراق هم، هیچ کسی را بدون ارائه مدرک قانونی نمی پذیرد و باید به قوانین آنها هم احترام بگذاریم.
وی از فعال شدن قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی و آغاز به کار آن خبر داد و گفت: قرارگاه اربعین در استان هایی همچون ایلام، کرمانشاه، خوزستان و استان های همجوار آنها شروع به کار کرده و آماده شده است.
سردار مؤمنی با یادآوری و تاکید بر ضرورت تهیه مدارک قانونی برای عبور از مرز و شرکت در مراسم اربعین تصریح کرد: هموطنانی که مدارک قانونی ندارند، از زمان حاضر که فرصت هست، نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند چرا که تحت هیچ عنوان، بدون ارائه مدارک، امکان عبور از مرز وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هم با همه توان آماده کمک به خلق این حماسه بزرگ و خدمت به زائران است.

** آمار کشته شدگان تصادفات رانندگی در کشور کاهش چشمگیری داشته است
جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران، به تعداد جانباختگان حوادث جاده ای کشور اشاره و بیان کرد: آمار کشته شدگان این حوادث در یک دهه گذشته 28 هزار نفر با هفت میلیون خودرو بوده که اکنون با وجود 19 میلیون خودرو، آمار قربانیان حوادث رانندگی جاده ای به 16 هزار نفر در سال کاهش یافته است.
سردار مؤمنی با بیان اینکه یک نفر کشته هم زیاد است، افزود: با وجود کاهش قابل توجه کشته شدگان در تصادفات، با نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و این آمار همچنان بالاست و باید برای به حداقل رساندن آن بکوشیم.

** با هنجارشکنان و قانون شکنان برخورد قاطع می شود
سردار مؤمنی یکی از ماموریت های اصلی ناجا را تامین امنیت اجتماعی، اخلاقی و عمومی دانست و گفت: حفظ امنیت بصورت جدی با اجرای طرح های مختلف در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در ابعاد مختلف در راستای حفظ امنیت، تلاش های گسترده ای انجام داده و طرح های مختلفی را اجرا کرده است.
وی با بیان اینکه بیشتر مردم جامعه شئونات، مسائل اخلاقی و اجتماعی را رعایت می کنند، گفت: نیروی انتظامی با آن دسته از افرادی که قانون شکنی می کنند و هنجارهای اجتماعی و شئونات اخلاقی را رعایت نمی کنند ، برخوردی جدی و قانونی خواهد داشت.
وی با یادآوری اینکه در مجموع شاخص های امنیتی در پنج ماه امسال و همچنین سال گذشته نسبت به سال قبل آن بهبود یافته، تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال علاوه بر کاهش جرائم خشن، کشفیات در بخش هایی همچون مواد مخدر، جرائم عمومی از قبیل قتل و سرقت های مسلحانه افزایش یافته است.
به گفته سردار مؤمنی، با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ، مشارکت مردم و تلاش دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی، امنیت قابل قبول و مطلوبی در کشور و مرزهای ما برقرار است.
امروز با حضور سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی، سردار اسحاقی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان گیلان معرفی شد.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.