محسن یوسف پور در حاشیه مراسم ترحیم موسی حیایی سومین جنگلبان فداکار آستارا در مسجد فاطمه (س) بخش لوندویل این شهرستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وظیفه سنگین حراست از جنگل ها را با اجرای طرح های حفاظتی عهده دار هستیم و با حداقل امکانات، با متصرفان چوب و اراضی ملی مقابله می کنیم.
وی اضافه کرد: طرح صیانت از جنگل از طرح های ملی است و 130 نفر از جنگلبانان گیلان در آن فعالیت می کنند و بدون بهره برداری چوب، از جنگل های این استان حفاظت می کنیم.
یوسف پور ادامه داد: سازمان جنگل ها و مراتع کشور، طرح تنفس جنگل را با دستور مقام معظم رهبری و با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال اجرا می کند و سهم استان گیلان، 200 میلیارد ریال است که با این اعتبار، بدون آسیب به درختان، جنگل ها را حفظ می کنیم.
یوسف پور خاطرنشان کرد: به تازگی با مجریان طرح های جنگلداری تسویه حساب شد و با وجود حفظ جنگل های طبیعی، بهره برداری از گونه های دست کاشت نظیر صنوبر به منظور تقویت چرخه صنعت ادامه دارد.
او ادامه داد: 400 نیروی حفاظتی در استان گیلان، وظیفه حفاظت و صیانت از جنگل ها و اراضی ملی را عهده دار هستند.
منابع ملی استان گیلان 565 هزار هکتار جنگل، 245 هزار هکتار مرتع و 288 هزار هکتار جلگه را شامل می شود.
شنبه هفته گذشته بر اثر سقوط خودروی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا به دره ای در ارتفاعات باباعلی این شهرستان، 2 جنگلبان جان خود را از دست داده و هفت جنگلبان دیگر مصدوم شده بودند و روز جمعه (سوم شهریور) یکی از مصدومان این حادثه وفات یافت و بعد از اهدای اعضای او به سه بیمار، پیکرش در آستارا با حضور مردم و مسئولان تشییع و به خاک سپرده شد.
یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با 2 واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود 30 نیروی انسانی فعالیت می کند.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و به علت کوهستانی و جنگلی بودن، صیانت از آنها مستلزم گشت و مراقبت مستمر است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.