به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در آئین نمازجمعه آستارا در مصلی این شهرستان افزود: دستیابی به پیشرفت های چشمگیر در حوزه فرهنگ، مستلزم تامین رفاه و معیشت مطلوب مردم است و بنا بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اگر وضع معیشت مردم درست نشود، دین مردم به راحتی در خطر خواهد افتاد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به دولتمردان خدمتگزار تبریک گفت و اظهار کرد: شهدای دولت با جانفشانی، خدمت بزرگی به اسلام و نظام اسلامی کردند و از این رو عزم مسئولان در خدمتگزاری به ملت باید جدی باشد.
وی بیان کرد: رسیدگی به امور فرهنگی و اعمال دینی مردم با هدف رستگاری و هدایت آنها، از وظایف دولتمردان است و نمی توان در قبال دین مردم و ناهنجاری ها بی تفاوت بود.
حافظ نیا در بخش دیگر سخنانش با محکوم کردن نسل کشی آل سعود در یمن با انتشار عامل بیماری وبا و آلوده کردن آب شرب آنها، این جنایت را توطئه آمریکا و آل سعود دانست.
او همچنین با اشاره به آغاز کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعضای شوراها را در شهرستان آستارا به تصمیم گیری عادلانه، مطالعه، پرهیز از عجله و خودرایی و توجه به نصایح دلسوزان فراخواند.
امام جمعه آستارا از شهردار سابق این شهر به خاطر سال ها تلاش و زحمت برای عمران، قدردانی کرد و با اشاره به رضایت مردم از او گفت: انتظار می رود شورای اسلامی جدید آستارا شهرداری توانمندتر و پرکارتر از شهردار قبلی را انتخاب و به مردم معرفی کند.
حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به مصادف بودن جمعه آینده با عید سعید قربان، گفت: هفته آینده در مصلی نماز آستارا به جای نماز جمعه، در ساعت هشت صبح نماز عید قربان اقامه خواهد شد و نمازگزاران در این آئین شرکت خواهند کرد.
وی همچنین با اشاره به وفات سومین جنگلبان حادثه دیده آستارا در سقوط خودرو اداره منابع طبیعی به دره، از خانواده او به خاطر اهدای اعضای این جنگلبان فداکار برای حیات بخشیدن به بیماران، قدردانی و برای شادی روح جنگلبانان وفات یافته و سلامتی مصدومان آن حادثه دعا کرد و مسئولان را به دلجویی از خانواده های داغدار منابع طبیعی فراخواند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.