به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در نشست صمیمی معاون رئیس جمهوری با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در شهر صنعتی سپیدرود رشت بیان داشت: بعد از انتخابات با تجاربی که از قبل وجود داشت، تا شکل گیری دولت جدید، هیچ فرصتی برای خدمت به مردم را از دست ندادیم و از فردای انتخابات، جلسات مرتبط با اقتصاد مقاومتی را فعال تر از گذشته برگزار کردیم.
وی ادامه داد: از فرصت حضور بخش های مختلف بهره گرفته ایم به گونه ای که حدود 2 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم که پالایشگاه پلاسمای خون و کارخانه شرکت گیل راد بسیار متمایز است ضمن اینکه طی سال های گذشته در زمینه فعالیت های مسی، عملکرد استان صفر بود ولی در حال حاضر گیلان، بالاترین بورس مس را دارد.
استاندار گیلان ادامه داد: امسال افزون بر سه هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم که 2 هزار و 500 میلیارد تومان در فروردین ماه با حضور رئیس جمهوری بوده که 68 درصد آن، سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
به گفته نجفی، در هفته دولت امسال نیز شاهد بهره برداری از یک هزار و 174 پروژه عمرانی و تولیدی بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر یک هزار و 226 میلیارد تومان هستیم.
وی اضافه کرد: بدنبال این هستیم که فرصت هایی شغلی بیشتری برای جوانان فراهم شود البته با تلاش های صورت گرفته، رتبه بیکاری در گیلان بهبود یافته که جای قدردانی دارد.
نجفی خاطرنشان کرد: اگر موانعی که در ارتباط با مجموعه بانک های کشور وجود دارد، رفع و اختیارات بیشتری به بانک های استان ها واگذار شود، می توانیم به توفیقات بیشتری دست یابیم.
به گزارش ایرنا در نخستین روز از هفته دولت ، عملیات اجرایی فاز 3 ساخت کارخانه تولید ورق آلومینیومی و مفتول های مسی با سرمایه گذاری 140میلیون یورویی و یکصد میلیارد تومانی بخش خصوصی، امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان آغاز شد.
این کارخانه که در زمینی به مساحت 10هکتار و محیط سالن های تولیدی به مساحت 25 هزار مترمربع در شهرک صنعتی سفیدرود رشت ساخته می شود ، زمینه اشتغال 500 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم را ایجاد می کند.
احداث واحدهای نورد گرم و تولید ورق شامل فویل آلیاژی با ضخامت کمتر از هفت میکرون، ورق آلیاژی، ورق قوطی های نوشیدنی، تولید بیلت و شمش آلومینیوم، مفتول آلیاژی، قطعات فورجینگ آلومینیوم، تولید آلیاژهای ریختگی و صنایع ریخته گری پیشرفته تحت فشار، سیم بالاسری قطار برقی و تولید هادی مسی با هدف تأمین نیاز بازار داخلی و صادرات محصولات نهایی به کشورهای همسایه از جمله صنایع تولیدی این پروژه بزرگ است.
خبرنگار:رضااکبری**انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.