مدیر کل هواشناسی گیلان در دیدار با میر شمس مومنی زاده فرماندار بندر انزلی در خصوص توانمندی های هواشناسی و راه اندازی مرکز هواشناسی دریایی کشور در بندر انزلی مذاکره کرد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی ، بهمن کمانگر مدیر کل هواشناسی استان گیلان در دیدار با میر شمس مومنی زاده فرماندار بندر انزلی در خصوص توانمندی های هواشناسی و راه اندازی مرکز هواشناسی دریایی کشور در بندر انزلی مذاکره کرد.

کمانگر در این دیدار گفت: مرکز هواشناسی در بندر انزلی از قدمت طولانی برخوردار است و به جهت موقعیت طبیعی تاکنون ارائه دهنده اطلاعات مطلوبی در زمینه دانش هواشناسی بوده است به طوری که تنها شناور هواشناسی در این شهرستان  است که می تواند با کسب اطلاعات دریایی کمک شایانی به صیادی پرورش ماهی و شناسایی زیستگاه های ماهیان کند.

وی افزود: این شناور ، توانایی شناسایی اطلاعات  مورد نیاز تا عمق 1000 متر را دارا  است و از انزلی تا رود سر و  انزلی تا آستارا را تحت پوشش فعالیت خود دارد که با حمایت مالی ، استان گلستان را نیز  می تواند تحت پوشش قرار دهد .

مدیر کل هواشناسی گیلان ، به اهمیت علم هواشناسی در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت : آنچه که مهم است شناخت جایگاه هواشناسی دریایی می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد . به همین جهت در راستای تقویت پدافند غیر عامل ، مرکز هواشناسی دریایی کشور در بندر انزلی راه اندازی خواهد شد که مذاکراتی هم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عمل آمده است .

وی افزود : این مرکز که  اطلاعات هواشناسی جهانی را جمع آوری و بین مراکز استان ساحلی کشور توزیع می نماید از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

کمانگر همچنین از اهمیت هواشناسی در صنعت گردشگری ساحلی یاد کرد و گفت : طرحی در دست اقدام است که با همکاری مخابرات و دیگر دستگاه های مرتبط درصدد اطلاع رسانی به مسافریندر بهره برداری از دریا هستیم تا در مواقع طوفانی شنا در دریا که خطر جانی دارد را از سوی مسافرین شاهد نباشیم .

در این نشست میر شمس مومنی زاده فرماندار بندر انزلی بر شناسایی خدمات اطلاعاتی هواشناسی به مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت : با توجه به اینکه اهمیت علم هواشناسی برای مردم ما هنوز ناشناخته است ، نیاز است در معرفی آن بکوشیم و دراین مسیر ، ما به‌عنوان نماینده دولت برای هر نوع همکاری آمادگی خود را اعلام می کنیم .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.